Gå til innhold

Stor størrelse på Reimadress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er størrelsene på Reimadressene store i størrelsen. Jeg lurte på å bestille en dress på nettet. Ser det var noen på tilbud.

Jenta vår bruker str. 80 i vanlige klær nå og er snart 14 mnd. Kan kanskje gå over til str. 86 i vanlige klær etter jul.

Skal kjøpe en vinterdress som skal vare ut sesongen. Bør jeg gå for str. 80 eller 86?

Håper noen snille, erfarne mødre kan hjelpe meg her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla var 80 cm og 15 mnd i november i fjor. Reimadressen i str. 86 hang til pynt halve sesongen. Nå er hun 2 år 86,5 cm, og den passer perfekt.

Skrevet

Så da bør jeg gå for størrelse 80 med andre ord :)

Takk for hjelpen :)

Skrevet

Det kommer jo an på hvor stor hun er. Kan du ikke bestille begge to, og så returnerer du den som ikke passer så godt? Vi var nødt til å brette opp ermene to ganger for å få dressen til å passe (det funker ikke så bra utendørs), men når man får votter og sko innafor ermer og bukseben, så hjelper det selvfølgelig noe. Jeg ville nok bestilt begge, eller prøvd en dress i en butikk først.

Skrevet

De er store. Sønnen vår bruker 98 , og har 104 og 110 i andre klær. Har alltid brukt en str mindre enn det han bruker i andre klær.

Hvor ser du dem på tilbud?

Skrevet

Jeg syns ikke de er store i str. Vi har alltid hatt samme str eller neste str i dressen. Nå feks har datteren 116 i dress, mens hun bruker 110 i bukser. Da sønnen var 14 mnd hadde han 86. Den var litt stor, men absolutt ikke veldig. Og han er en ganske liten tass, ikke over gjennomsnittet.

Skrevet

Her bruker frøkna 98 i overdeler og 92 i underdeler, Reimadressen hennes er i 86. Så ja Reima er store si str. Iallfall den minste modellene.

Eldtsemann er 110 i ovedeler og 104 i underdeler, han har 104 i dress.

Skrevet

Det kommer nok helt an på kroppsfasongen til barna ( lange bein, rygg o.l.).

Min sønn har hele tiden brukt den str. som har har brukt på vanlige klær. Nå har han faktisk str. større enn han bruker ellers ( vinterdressen) og han svømmer absolutt ikke i den. Romslig og god med plass til godt med ull i kulda.

Skrevet

Datteren min er nok nesten på samme størrelse som din, da hun også er 14 mnd og bruker str 80 i klær (og tror vi må opp på str 86 etter jul).

Hun har Reimadress i str 74, og den er fortsatt stor og god til henne. Regner faktisk med at hun kan bruke den etter jul også. Så ville nok vært forsiktig med å kjøpe en stor størrelse. Er jo også så kjedelig for disse små hvis dressen er altfor stor, da det blir mye mer vanskelig å bevege seg i den.

Skrevet

I fjor vinter var jenta mi på alder med din, og da hadde vi Reimadress i str 80 til henne. Den var stor og god, så vi har den faktisk som ekstradress til henne i år også (hadde Reima høstdress i str 80 denne høsten, og hun bruker nå str 86 i vanlige klær). I år har vi kjøpt ny Reima vinterdress i str 86, og tror nok at den vil holde fint hele vintern- men i fjor hadde hun nærmest druknet i den vil jeg tro :P

Skrevet

Vi hadde en reimatec til minsten i fjor. Han er født i oktober 08, brukte str 80 hele vinteren som var, fra 13 til 17 mnd, og den var akkurat passende. Måtte brette litt opp i ermene i starten på sesongen. Ville ikke kjøpt 86, det er assende i år, nå er han 2 år og 1 mnd. På gjennomsnittet lang.

Skrevet

Oj, her var det kommet mange svar. Jenta mi var 74 cm lang på 1 års kontrollen, og har kanskje vokst et par cm siden.. uten at jeg vet.

Hun er helt normal, men heller nok mer mot slank enn lubben (9100 gr på 1-årskontroll). Klær blir veldig fort korte i bena til henne, men det er kanskje vanlig??

Jeg tror jeg får gå for størrelse 80 da.

Jeg så noen Reimadresser på tilbud på barnihagen.no. Fikk tips fra noen her inne om det faktisk ;)

Takk for alle svar :)

Skrevet

Jeg synes ikke Reima er så store i størrelsen som alle skal ha det til. De er vide, men ikke spesielt lange.

Jenta mi var nesten 80cm på 1års kontrollen. Hun brukte 86 i reima-dress fra da og fram til våren (da var hun 16mnd og ca 84cm), Når vinterdress-sesongen var over var dressen for kort. Nå er hun straks 2år (vet ikke hvor lang) og vi har måtte gå opp til 98 i vinterdresser ellers blir de for korte i ryggen og beina. Vinterbukser kan hun ha i 92.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...