Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Jeg bærer på nr 3, og føler meg helt avslappet og føler jeg ikke trenger mange kontroller denne gangen. Var på første kontroll da jeg var i uke 12. Nå har jeg time hos jordmor på mandag, men hva skal jeg der da? Jeg er nå i uke 21, vet at alt er bra med barnet. Har jo vært på ultralyd. Jeg kunne ha tenkt meg å ikke gå til legen før over nyttår jeg, da jeg er i uke 26, for å bekrefte termin, måle, veie og ta urinprøven samtidig. Og etter det trenger jeg liksom ikke flere kontroller, men må vel gå å kjekke urinen når det nermer seg KS datoen. Hva tenker dere?
Plutselig_gravid Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Jeg er 3.gangs og har vært på kontoll en gang (uke 15) . Neste blir ul som er i uke 19 Så har jeg kontroll i uke 24 hos jordmor. Etter dette er det vel hver 4. uke. Men, hvorfor vil du ikke gå til kontroll? Jeg tenker selv om de foregående svangerskapene har vært problemfrie så er jo ikke det en garanti for at dette blir det. Tenker da på svangerskapsforgiftning, diabetes, dårlig fostervekst. Dette er jo alvorlige ting som ikke alltid merkes av den gravide. Aner ikke om man er pliktig til å gå til kontroller, men spørs om ikke legene/jordmødrene stiller spmtegn ved det. Om man lar vær å ta barna på helsekontroller blir det jo sendt bekymringsmelding til bvtj. f.eks. Men bra du har en avslappet holdning til graviditeten i hvertfall. Jeg blir mer bekymret for hver graviditet;)
Født 19.04.11 Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Jeg er også tredjegangs og veldig avslappet til å gå på kontroller. var på kontroll/hos legen i uke 6, og har vært til duo test på Riksen i uke 10. Nå er jeg i uke 20 og skal ta ordinær ul i morgen. Har ikke vært på noen flere kontroller, men skal til min første jordmor kontroll i uke 21. Føler heller ikke at jeg må så ofte til kontroll, men det er jo klart det kan skje ting vi ikke kjenner. Så sikkert greit å få sjekket urin og blodtrykk med jevne mellomrom. selv tar jeg urin stix og blodrykk på jobben så føler meg vel trygg på det. Men symfysemål har jeg ikke målt ennå....
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 25. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2010 Det er bare det at dette sv.skapet er jeg endel travel. Er student, og passer ikke altid å sette opp time hos jordmor eller lege. Men til uka skal jeg både til jordmor og lege (hos lege fordi jeg trenger henvisning til fysio). Det begynner å svi/brenne i ribbeina om jeg sitter for lenge. Dette har jeg i hvert sv.skap. Så da må jeg gå til fysio anhver dag for å holde smertene unna. Men siden jeg har time hos legen, så får jeg ta en urinprøve der i samme slengen, så da avbestiller jeg time hos jordmor, for denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå