Gå til innhold

Flere her som sovnet mellom de verste åpningsriene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde veldig heftige rier. Det tok bare 2 timer fra den første rien til jeg hadde full åpning, så det gikk fort. Hadde på slutten bare 2-20 sekunder mellom riene, men opplevde allikvel at jeg sovnet...

Er dette uvanlig? Hadde ikke smertestillende, så lurer på om kroppen min er storprodusent av endorfiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du r ikke alne om det nei, samme skjedde med meg. Var totalt utslitt mellom riene og sovnet i mellom riene. Tenker at kroppen gjør det den trenger for å hente krefter til neste ri og fødsel

Skrevet

2 sekund mellom riene? Hahaha, javisst! :D

Skrevet

Jepp... de siste timene fra 7 - 10 cm sov jeg imellom riene ;) Ikke smertestillende her hellr så var kroppens egen hjelp ;)

Skrevet

det går faktisk ann å bare ha noen sekunder mellom riene. jeg hadde det med førstemann i korte perioder, og det gav meg lyst til å hoppe ut vinduet på sykehuset.....

Skrevet

Jeg sovnet mellom mine rier! Herligt

Skrevet

Hadde jeg også. Fødselen var satt i gang, og jeg hadde knap pauser når det stod på som verst.

Skrevet

sovnet nei?!

nei, her var det full jobbing..og endel skrik

Skrevet

Hvorfor er det noen som tror det ikke er mulig å ha 2 sek mellom riene? Det er jo faktisk mulig å ha sammenhengende rier. Trodde alle visste det?

Hvis hele perioden med rier bare tar 2 timer sier det vel seg selv at det må gå litt fort unna.

Skrevet

sammenhengende rier er bare GRUSOMT. rett og slett!

Skrevet

Det er alltid like herlig å lese om navlebeskuende mennesker her inne, som ler av andres uttalelser og avviser det som sprøyt, når det i bunn og grunn er henne selv som ikke har peilig og dermed driter seg ut.

Jeg tenker da selvfølgelig på vedkommende som ler så rått over det "utenkelige" scenario at man skal kunne ha 2 sek mellom riene.

Siden det tydeligvis er et gap i kunnskapen til vedkommende, så kan jeg opplyse om at 2 sek mellom riene faktisk er meget mulig. Kortere tid også faktisk. Det vet jeg av smertelig erfaring.

Sammenhengende rier er en eneste stor bølgedal av rier som krasjer med hverandre og jobber "oppå¨" hverandre. Slik er det ofte for de som åpner seg veldig raskt. Eller som jordmor sa: "din neste rie er på veg opp, før den forrige har tatt slutt". Jo takk du, det KJENNER jeg! Stakkars dame, det var jo ikke hennes feil :)

For å svare på hovedinnlegget. Jeg hadde ikke hatt sjans til å sovne sånn som jeg ser det. Jeg klarte såvidt å puste, så sove, nei det utgikk. Men på en annen side, så tror jeg kroppen virker slik at den tar det den "må ha". Så om man er totalt utslitt, så hviler kroppen, uansett situasjon.

Skrevet

Jeg hadde sammenhenende rier, og det var faen ingen spøk... Null tid å komme seg på. Var bare helt grusomt og forjævlig vondt hele tiden.

Husket jeg tenkte at å sage av seg sin egen fot uten bedøvelse skulle jeg klart med letthet.., for det kunne umulig være like vondt.

Skrevet

Jeg tenkte omtrent det samme. Jeg tenkte at hvis noen hadde trekt tennene mine eller dratt ut neglene, hadde det ikke hatt noen betydning i smertehelvetet. Grusomt, var det!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Lurte litt på hvor vanlig dette var, men ser jo at det er flere! :-) Var ikke akkurat sånn jeg hadde forestilt meg det på forhånd etter å ha lest alle historiene her inne... Enig i kroppen er fantastisk innrettet og tydeligvis "tar" den hvilen den trenger. Det må da skyldes endorfiner? Kan ikke skjønne annet?

Og for orden skyld: jeg sovnet ikke når det bare var 2 sek mellom altså! Men hadde også noen lengre pauser, opp mot ca 20 sek, og det var da jeg sovnet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...