Gå til innhold

Hvilken trappegrind anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi må kjøpe 2 stk nå og er litt ferske på dette. Jeg ser bl.a at det finnes noen som står i spenn slik at man slipper skruer, men hvor trygt er dette? Vi skal ha flere barn, så er intr. i noen som vil vare i mange år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har IKEA si som står i spenn er kjempefornøyd. Har du IKEA FAMILY koster den 249 kr.

Vi har 3 barn på 10, 6 og 5 år som vandrer igjennom x antall ganger daglig og den faller ikke ned den står på plass. Og lillegutt på 9 mnd står og holder seg i den utn at jeg får panikk,så jeg anbefaler den.

Skrevet

Men vi har også hatt den til Sørbø m/dør i og den varte i 9 år så den er også kjempegod

Skrevet

De i spenn er veldig praktiske, men det er en liten terskel som kan være farlig å snuble på hvis du setter den i trapp. I USA og Canada er de ikke godkjent til bruk i trapper pga det. De som er skrudd i veggen har ikke terskel.

Vi har ikke trapper, og har 2 grinddør som står i spenn. En "Petgate" fra NorDan, og en vanlig NorDan. Petgaten synes jeg er best, den er veldig høy og solid. Den andre er såpass lav at gutten klarer å få foten på toppen (men han klarer ikke å klatre over den), og han har klart å åpne den et par ganger. Han er 22 mndr.

Vet ikke om det hjalp deg???

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jo, litt! Greit å høre andres erfaringer. Takk! :-)

Men et problem; det er er skrå vinkel på trappen opp i 2.etg, så lurer på hva slags grind vi kan velge der!? På trappen ned til kjellerstua er det rette vegger på begge sider, så der har vi nok større valgmulighet. Tilgjengjeld er vel det den viktigste å sikre sånn i første omgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...