Gå til innhold

Irriterende venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 2,5år sammen med kjæresten som jeg har vært sammen med i 4 år. Chatter med ei "venninne" som skal gifte seg til våren, og som ikke har barn. Jeg sier at jeg ikke har lyst til å gifte meg helt ennå, vil vente noen år. Da sier hun "er ikke det litt selvmotsigende å være klar for barn, men ikke for å gifte seg?", og kritiserer at jeg ikke vil gifte meg ennå.

Jeg syns ikke det har noe med hverandre å gjøre. Barn er kanskje like forpliktende som å gifte seg, men så er det heller ikke pga forpliktelser å gjøre at jeg vil vente med ekteskap. Kjente jeg ble litt irritert. Er det virkelig så uvanlig tankegang jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er da mye mer forpliktende enn ekteskap. Jeg skjønner godt hva hun mener. For meg er det først ekteskap for å se om det fungerer så få barn.

Men om man skal gifte seg eller ikke er vel uansett en rivat sak så skjønner at du blir irritert over at hun skal "bestemme" for deg.

Skrevet

Hehe, jeg synes egentlig venninna di har rett jeg da. Barn er en MYE større forpliktelse enn å gifte seg, så å ikke være klar selv etter at man har fått barn er litt rart. Greit nok om man ikke vil gifte seg, men "ikke klar ennå" er litt rart.

Skrevet

Man kan da være klar for å få barn selv om man ikke føler at man trenger å formalisere forholdet?

Skrevet

Jeg synes og venninna di har rett, det er mer forpliktende med barn enn ekteskap vil jeg si. Da har du i tillegg ansvar for flere liv.

Men grunnen til hvorfor du ikke vil gifte deg er jo det som er viktig, det kan jo være noe helt annet enn at du er redd dere skal bryte eller lignende.

Skrevet

Jeg er også enig med venninnen din.

Skrevet

Som sagt har ikke dette noe med forpliktelser å gjøre. Vi skal gifte oss, men vi har ikke lyst helt med det første. Syns ikke det er selvmotsigende i det hele tatt jeg. Vi fikk heller ikke barn for forpliktelsen sin skyld, men fordi vi var klare for det, og ønsket oss barn...

HI

Skrevet

Man må da ikke være gift selv om man har barn? Mange ønsker barn, men ikke å gifte seg.

Deres valg!

Skrevet

Neida, tankegangen din er vanlig den. Selv om jeg også synes det er snodig om noen mener de er klare for å få barn med sin partner, men at det blir for definitivt å gifte seg (men det behøver jo ikke være din grunn for ikke å ønske ekteskap).

Men jeg synes ikke den kommentaren du siterer fra din venninne fremstår som sårende - da er du i overkant hårsår.

Skrevet

Enig med deg her, hi. Å gifte seg er noe man skal gjøre om man føler for det.

Jeg har ingen større behov for å gifte meg. Har aldri vært en drøm. Gubben er heller ikke opptatt av det, så det kommer nok ikke til å skje heller:)

Barn har vi, derimot -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...