Gå til innhold

Hvordan tilberede kyllingfilet i steikeovnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei lita jente som nekter å ligge andre plasser enn i armene mine, og dermed er det ikke lett å få noe gjort. (skal gå til innkjøp av sjal ja)

Så i stede for å steke de i steikepannen, så lurer jeg på om det går an å gjøre det i steikeovnen? Eventuelt hvor mange grader, hvor lenge osv.

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke er anti-Toro, så finnes det noen gode sauser som du blander og heller over kyllingfileter, så står de på 200 grader i 30 min. Enklere blir det ikke!

Ellers ville jeg nok marinert filetene litt, stekt dem kjapt i stekepannen for å så stekeskorpe og så stekt dem i ovnen på 180 grader i ca 20-25 minutter. Ikke dekk dem til da!

Skrevet

Jeg lagde i helgen. Lagde porsjonpakker, 1 filet pakket i aluminiumsfolie. Krydret med salt, pepper og tørket timian/estragon, la over litt smør(kan også ha over olje) og en sitronskive, og litt grønnsaker(vårløk, paprika, cherrytomat) Stekte i ovnen på 180-200 gr i 45 min, men det var fordi mine var litt frosne i midten. 30 min går sikkert bra for helt tinte fileter.

Gjest amandine
Skrevet

Poteter i båter, gulrot, et par hele hvitløksfedd, alt i ildfast form, salt pepper olivenolje og filetene på toppen. I ovn på 250 grader halv time, av med folie og opp med temp 10 min for litt farge. Og vips verdens beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...