Gå til innhold

Kordan er formen?


Sjørøveren&Brumlen

Anbefalte innlegg

Her er formen fåreløbig fin :) Var litt småkvalm i dagtidlig faktisk, men det gjekk heldigvis over:)

Utover det er dei einaste tegna eg har fått på at eg er gravid veeeldig ømme puppa og en del dogåing :) og sjølvsagt ikkje mensen :)

 

Kordan er det med dåkke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid ledd litt av de som får symptomene så immari tidlig.

Men nå virker det som jeg må svelge et par-tre kameler...

Er kvalm nesten hele dagen, bare ikke midt på dagen. Er vannvittig trøtt!

Puppene har vært veldig ømme men er ganske bra nå.

 

Sist hadde mensmurringer fra 2 dager før ikm og noen uker, ble ikke kvalm før uke 8-9. Rart hvor forskjellig det kan arte seg.

 

Deilig at du er i fin form da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er også småkvalm omtrent hele dagen, veeldig trett og litt ømme pupper. Kjenner også at det begynner og murre litt i korsryggen...håper ikke det begynner allerede nå. Men det er jo som regel mye som er verst nå også går det over etter ca uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede snakke med legen, siden eg hadde SA i oktober.. Trudde ikkje eg kom til å bli gravid igjen så fort. Og ville ha en tidlig UL for å se om alt er bra. Fekk innkalling til UL når eg er 6+1, syns det virka veldig tidlig, men dei veit vel ka dei driver med går eg ut i fra :)

Så skal sikkert på kontroll til legen etter eg har vert på UL :)

Sist mista eg i uke5-6, no er eg 4+3, så klarer ikkje slappe av heilt endå.. men prøver så godt eg kan å tenke positivt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker på korti dt ervanlig å gå til legen.. Trur eg var til legen i uke7-8 med førstemann :) men man velger det sikkert sjølv :)

er sikkert berre å ta en tlf å høyre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei =)

Formen min er litt opp og ned. Enkelte dager er jeg helt fin, andre dager er jeg kjempedårlig. Men det er vel verdt det og jeg vet jo at det går over =))) Sliter litt med vond rygg :( Er redd bekkenløsningen vil komme tidligere denne gang.... Men håper på det beste!

Jeg venter litt med å kontakte lege. kanskje til jeg er 10 uke... Kommer nok til å ta kontakt om kanskje en uke eller 2, så lenge det ikke er noen grunner for annet. Får høre hva de sier på legekontoret. Utrolig hva man glemmer på 4,5 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, det er sant :) syns det er heilt utrulig ka man gløymer på berre 2 år eg :P men en ting eg syns er likt med forje gang er at eg syns tida går sååå saakte no den første tida!!

føla eg var vert i veke 5 no i evigheter :P hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit egentlig ikkje om det har gått heilt opp for meg heller, mista sist når eg var ca 6 veker, så tørr ikkje heilt å glede meg over det endå.

skal og til tidlig UL når eg er 6+1, får ikkje akkurat tida til å gå kjempe masse fortare det heller :P men kryssa no alt som kan kryssast for at det skal gå bra dinna gangen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fin men har mensmurringer titt og ofte.. ellers kjenner jeg ikke noe annet..:=) så vet ikke om det er positivt eller negativt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det sist, Lovise, og det gikk helt fint:-)

Nå er jeg dårlig nesten hele tiden og sinnsykt trøtt.

Skal på ul i uke 8 så blir det vel legebesøk i uke 12. Ser ikke noe grunn til å gå før. Første jm time er vel vanlig å ha rundt uke 15-16?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men det var en lettelse:P blir litt forvirret av antall uker osv.. på libero sine sider er jeg 5 uker + 1 dag men på samme side står det at jeg er i uke 6.. hva skal jeg gå ut fra?? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du har termin 2. august er du 4 uker og 5 dager på vei i dag. Altså i uke 5.

Hva har du skrevet inn da?

Når jeg legger inn på Libero får jeg termin 2 dager tidligere enn her og på babyverden.

Har du stabile sykluser og vet når du hadde el da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ja har stabile sykluser skrev at jeg sist hadde TR på besøk 22 oktober og da kommer termin 29 juli med de gå ut i fra 28 dagers syklus på libero og jeg har 30.. men det står fortsatt 5 uker og 2 dager og at jeg er i uke 6... hmm.. hvorfor må alt være så innvikla:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mor ligger såfall 2 uker forran, men det er mors uke man går ut fra. I usa f.eks regner de ut fra babys alder.

Har ikke vært så mye borti Libero sin kalkulator, men den på babyverden skal være veldig pålitlig. Hvis du skriver inn 22. okt med 30 dager syklus der får du termin 2. aug og er i uke 5. Det får du også her inne:-)

 

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/?day=22&month=10&year=2010&cyclus=30&f=t

 

http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nestne ingen symptomer før nå på lørdag.. Da var jeg 4+6 på vei, og vært kjempe-kvalm/uggen konstant siden det...vondt i hode har jeg også.. Så akkurat nå syns jeg litt synd på meg selv her jeg prøver å få ned de tørre kjeksene mine, men vet jo at det er verdt det og en liten pris å betale for det fantastiske mirakelet som skjer inni oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm....! Kaster opp litt innimellom og da blir det litt bedre.

Ellers blir jeg fort sliten. Er fortsatt overrasket over hvor tidlig jeg merker det denne gangen.

 

Lykkeliten:

Har ikke vi termin samme dag? jeg er 4+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dollypopp: Hva er ivf igjen? Er ikke helt inni alle forkortelsene enda;) Hmm, vet ikke om jeg er helt stø på utregningen heller, men i følge terminkalkulatoren på babyverden har jeg termin 3.august og er da 5+1 i dag..? Tror det iallefall:) I begynnelsen av aug satser jeg på iallefall, hehe;) Er så gøy at vi er flere som kan følge hverandre gjennom graviditeten! Vann med sitronbåter i, og tørre kaptein-kjeks har vist seg ganske effektivt på kvalmen min, jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivf er prøverørsbehandling.

Fant ut at jeg hadde regnet feil, så flyttet terminen min til 5. august.

Men går ikke noe tilbake for har regnet 2 dager tilbake uansett. Var derfor jeg tullet...:-)

Er 4+6 i dag og tiden går sååå saaaakte!!

22 dager til ul:-)har mistet helt lysten på kaffe jeg da, jeg som er så glad i kaffe:-( Jaja, er ikke bra å drikke for mye kaffe uansett.

 

Bra du har funnet noe som hjelper da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

3+6 her i dag, så fremdeles veeeeldig tidlig. Ikke noe særlig med symptomer ennå, bare litt murringer i mage og korsrygg de siste 3-4 dagene. Ellers har jeg vært litt småkvalm i går og i dag, men det kan like gjerne komme fra sommerfugler i magen over det som nå skjer. :-)

 

Enig i at det er kjekt å følge hverandre her inne. :-) Måtte det vokse og gro som det skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

greit å høre om andre som også er tilbake som gravide etter nylig SA. Det samme skjedde med meg i slutten av september. Er nå gravid igjen, og har termin (menstermin) 10.august. Jeg vil også komme meg på en kjapp UL for å sjekke at alt er bra.

Har du mange barn fra før? Jeg har to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...