Live&Spire Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Satt å kikket på "stygge navn-tråder" og det slo meg at etter å sett etter navn til babyen i magen så er det vel så mange rare navn som "stygge". Om et navn er stygt eller ikke er det delte meninger om, men rare og "utdødde" navn er vel så morsomme. Et eksempel er ANALIUS. Jeg vet faktisk om en person som het ANALIUS... helt sant!! Er kanskje i navnekategorien "herregud for noen slemme foreldre" *KNIS* Ellers synes jeg at Lødve og Øllegård er litt rart og uvanlig. Lurer på når disse er på topp10?!
Gjest Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 jeg tror at hva man synes om navn er veldig individuelt, ut ifra hva man er vant med, og hvem man assosierer det med. Men noen navn er jo bare litt spesielle i seg selv, uten at jeg vil kalle de stygge. Det er jo bare min mening om det er noen jeg ikke skulle like. Tror ikke det er stor fare for å tråkke noen på tærne når jeg påstår at RULLGARDINA er et rart navn. Var nevnt i en navnebok jeg kjøpte for et par år siden, barn som ble oppkalt etter oppfinnelser, store hendelser osv.. et annet eksempel er Orkana.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 29. november 2010 #3 Skrevet 29. november 2010 En i familien til sambo heter BÆSJVEIN Trodde jeg skulle drite på meg når jeg hørte det, haha ;P
Trultemora er presseklar!! Skrevet 30. november 2010 #4 Skrevet 30. november 2010 Leste om ei på facebook som har en sønn som heter Asgaut!!???
Live&Spire Skrevet 30. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2010 Som fornavn?? Herregud.... føler vel at foreldrene ikke tenkte gjennom navnvalget 2 ganger der ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå