Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Eller kan det opptre uten noen form for symptomer i det hele tatt? Hva er de vanligste symptomene? Har hørt at hodepine paradoksalt nok ikke kan relateres til hjernesvulst med unntak av noen få tilfeller... Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 hvorfor spørre her inne?legeside... ikke nødvendigvis symptomer med det samme, først når svulsten vokser og presser på noe der inne kan det komme symtomer av ymse slag.F.eks forvirring og personlighetsendring.Spørs hvor i hjernen den manifesterer seg.Hodepine er vanlig.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Vet om en som nylig fikk påvist hjernesvulst. Hos han var hodepine og oppkast de første symptomene. Men siden han også har migrene ble ikke disse tatt skikkelig på alvor. Han fikk senere problemer med svimmelhet og ustø gange, da ble han undersøkt videre og de fant svulst på hjernen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvor den sitter, om den vokser og hvor fort. Kapsler den seg inn og sitter på et gunstig sted, feks, behøver man ikke merke det. Men klart, etterhvert som en svulst vokser- noe ondartede gjør (og også noen godartede)-, så vil man merke det på en eller annen måte.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg har hjernesvulst. Den har ikke vokst, bare beveget på seg. Har ikke merket noen symptomer annet enn hodepine som jeg fikk psykisk da jeg gikk å ventet på resultatet av de første MR'ne =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå