Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Jeg har bestemt meg for å flytte til UK for å være med kjæresten min, han kan umulig få jobb her. Jeg har gått på arbeidsavklaringspenger, og prøver å finne jobb her. Lurer på om jeg kan overføre mine rettigheter til UK, og få arbeidsavklaringspenger der, og søke jobb der? Noen som har peiling på dette?
Gjest Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Krav til deg: du må bo og oppholde deg i Norge du må være mellom 18 og 67 år Du må som hovedregel ha vært medlem i folketrygden i minst tre år før du søker. Har du vært i arbeid, er det tilstrekkelig at du har vært medlem i minst ett år før du søker. Ved godkjent yrkesskade er det ikke noe minstekrav til medlemstid i folketrygden. Det er også mulig å motta arbeidsavklaringspenger mens du er i utlandet dersom det er godkjent i arbeidsplanen fordi: du får medisinsk behandling i utlandet du deltar på arbeidsrettet tiltak i utlandet du kun midlertidig oppholder deg i utlandet, og dette ikke er til hinder for den avtalte aktivitet Dersom du skal kunne beholde ytelser under arbeidsavklaringspenger i forbindelse med midlertidig opphold i utlandet, må det søkes på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Ok tusen takk :-) Tenkte ta dette opp med NAV, er litt redd for dem er negativ til at jeg flytter til utlandet, men jeg vil bo sammen med min kjære og vi vil gifte oss osv. Da er det vel kanskje lite NAV i norge kan hjelpe meg med da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå