Gå til innhold

Gleder oss!!! :)


2prinsesser11og08

Anbefalte innlegg

Neste tirsdag er det tid for UL og vi gleder oss veldig! :)

Skal ha med oss storesøster, for at hun skal få se hva som kan for at mamma begynner å få stor mage, og kanskje hun får en litt større forståelse enn at det "bare" er en "babymage" :)

Noen andre som har hatt med søsken til UL?

Jenta vår er 2 år 8 mnd nå, og vi tenker at hun vil nok kanskje skjønne litt mer enn om vi bare kommer hjem med bilde og sier at dette er babyen som er inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

 

Så koselig at du skal ha med storesøster på ultralyd da. Vi hadde med storebror her og han e 5 år. Han synes det va kjempekoselig og skjønte godt det var et lite barn som vokste i magen min. Bare gled dokker.

Ha en fortsatt fin dag og masse lykke til på ultralyden neste tirsdag.

 

Klem fra mæ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket med den som skal foreta UL?? Ikke alle leger som lar små barn få være med på UL siden det kan oppdages "unormaliteter" ved fostret som kan være vond for de vordende foreldrene å takle... Jeg undersøkte dette da jeg skulle på UL om mine 2 kunne være med (7 og 9år) men ble frarådet på det sterkeste. De anbefalte meg heller å bestille en 3D-UL der barna kunne være med, siden "unormaliteter" sannsyligvis da vil være klare om der skulle være noe...

Masse lykke til på UL uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med min lillesøster på 8 år - fordi hun er litt sjalu da hun alltid har hatt storesøster for seg selv - og nå merker at hun må dele.

 

Det var en kjempe fin opplevelse, for alle. Hun reagerte med verdens herligste latter da hun fikk se en sprellende lita jente på skjermen!

 

Jordmor som tok ultalyden mente det var sunt for barn å være med :)

 

Dessuten så mener jeg at det er mor selv som vet best - og uansett - hvis alt ikke er bra så vil man ikke bare ha reaksjonen der - barnet merker vel det uansett!

 

Også bør man vel ikke gå inn for at man skal oppdage noe som ikke er bra heller? Det er vel noe man føler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt snakket med de på sykehuset om det er greit at hun blir med, og det skulle ikke være noen problemer, siden vi skal være der begge to.

Og det er sant som sies her, at hun merker nok at noe er galt om ikke hun hadde vært med også. En greier jo ikke bare late som at alt er ok om det ikke skulle være det. Som ei venninne sa til meg "hva hvis barnet i værstefall dør under fødsel da? skal mor bare la være å komme hjem for at evnt søsken ikke skal skjønne at det er noe galt med babyen?" Syntes faktisk det var litt godt sagt! :)

Så jeg tenker som så at jeg går ut i fra at alt er helt normalt og sånn som det skal være, så får hun bli med og vi tar det derfra om det skulle vise seg at det likevel skulle være noe. Magefølelsen, hjertelyd og aktivitet sier meg at babyen har det fint, så da satser og håper vi på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...