Live&Spire Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Ser det er flere tråder der det oppfordres til å skrive opp de styggeste navnene man vet... Men finnes det virkelig noe slikt som et stygt navn? Og hva med uttrykket "navnet skjemmer ingen??" Ser det er en del navn som folk betegner som stygge - som jeg forbinder med konkrete personer og dermed liker... utorlig rart!
Gjest Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 I enkelte situasjoner tror jeg ett navn kan bli "stygt" om man forbinder navnet med mennesker man av en eller anna grunn ikke har så mye til overs for. Men å gå så langt som å kalle navnene stygge synes jeg er drøyt...På den andre siden er det mange navn jeg aldri kunne kalt mine barn, fordi jeg synes ikke navnen klinger i mine ører... Men det er vel navn som med så mye anna, noen liker det slik og andre sånn...
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Smaken er som baken, den er delt=) Jeg mener det finnes et hav av stygge navn, og et hav av fine. Men jeg kan også forandre mening når jeg liker noen, med et stygt navn, godt. Men enkelte navn blir aldri fine uansett hvor grei en person er... slik er det bare for meg.. jeg trøster meg med at det sikkert finnes andre som liker det navnet, hehe. Til svar/konklusjon vil jeg si at jeg tror ikke det finnes et navn som alle er enig i at er stygt, og viss vi ser slik på det så finnes det vel egentlig ikke stygge navn=P Viss det var en fasit på hvilke navn som er stygge, i alle sine øyne, så hadde nok ingen fått de navnene.
Live&Spire Skrevet 24. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2010 Jeg vet faktisk om en person som het ANALIUS... helt sant!! Er kanskje i navnekategorien "herregud for noen slemme foreldre" *KNIS* Synes iallefall Analius slår mange av navnene i de andre "Stygge navn-trådene"
Gjest Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Det finnes et par navn JEG synes er stygge, uten noen som helst assosiasjoner. Trenger ikke nevne de. Derimot har jeg en formening om de fleste navn ut ifra hvem/hva jeg assosierer det med. Også har det sikkert litt med alder og hvor man er fra også. Jeg er relativt ung, og liker derfor mange navn som er på navnetoppen idag. Og liker mindre (til å bruke på egne barn) en god del navn navn som jeg forbinder med eldre mennesker. Ikke at det er noe galt med de, men da forbinder jeg de navnene stort sett med eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå