cathrine&emma Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 jeg måtte hente datteren min fra bhg i dag fordi ho hadde spydd, og jeg vet jo dette med 48 timers regelen.. men om ho ikke spyr mere i dag enn det ho spydde i bhg, til morningen kan ho da gå i bhg igjen på fredag? om ho ikke har feber eller spydd noe mere...
Mor Løvehjerte Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Hun kan gå i barnehagen 48 timer (verken mer eller mindre) fra siste oppkast eller magetømming med diaré. Søk på "Barnehager og smittevern" for mer info.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Area_5626&MainArea_5661=5619:0:15,4665:1:0:0:::0:0&MainLeft_5619=5626:73422::1:5625:1:::0:0&Area_5626=5544:73424::1:5628:1:::0:0 Se pdf-fil nederst på sida.
Plutselig_gravid Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Jenten min kastet opp en gang etter frokosten i bhg. Etter det var hun i fin form ingen feber. Holdt henne hjemme dagen etter, men ringte bhg og lurte på om hun kunne komme på dag 2. Det var ingen problem siden hun bare hadde kastet opp en gang og ellers var frisk. Barnehagene ser det litt an. Det gjør vi i den barnehagen jeg jobber i også. Men ring barnehagen og hør. Det setter vi pris på
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 bhg til lillegutt er heller ikke så strenge. de stoler på at foreldrene kan bedømme allmenntilstanden til sitt eget barn. Lillegutt har omgangssyken nå, begynte såvidt søndag med en løs bleie. en løs på mandag også. hadde det ikke blitt noe mer kunne vi kommet på tirsdag hvis lillegutt var frisk og i farta. Men han ble dårligere da så... blir hjemme hele uka like greit siden jeg er sykmeldt og er hjemme uansett.
Anonymom Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Allmenntilstanden til sitt egen barn, ja. Fint å ta hensyn til det. Men hva med de barna barnet ditt smitter hvis du dukker opp før 48 timer? Akkurat i dette tilfellet holdt du barnet hjemme - men ellers??
Mor Løvehjerte Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Satt bare og venta på at noen skulle reagere på svarene over, ja. Som jeg nevner først, 48 timer-verken mer eller mindre. Se vedlagte link fra myndighetene. Ingen av oss som foreldre som har anledning til å vurdere dette, så lenge det handler om "spysjuka" som Hi skriver. Ferdigdiskutert!
♡ A & E ♡ Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Vi fikk telefon på formiddagen om at gutten vår hadde kastet opp i ronsa og vi hentet han. Det viste seg at ronsingen hadde vært ganske heftig og da han kom hjem spiste han som en hest. Kastet hverken opp eller hadde diare men valgte å holde han hjemme fra barnehagen etter likevel. Den omgangssyken er så vemmelig. For noen er den overkommelig men for andre er den grusom. Jeg har flere ganger vært på legevakten pga smertene og krampene og unner ingen det samme.
Anonymom Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Det er en del mennesker som omgangssyken får større konsekvenser for enn "bare" smerter og at det er fryktelig ubehagelig! For eksempel: Hvis en av de voksne i familien har diabetes (sukkersyke), må den andre være hjemme og passe på at blodsukkeret ikke synker så lavt at det ender med koma og død! Det er belastende med den frykten. Enda en arbeidsgiver mister en ansatt på jobb... Tenk på det neste gang dere synes formen er så kjekk og grei på deres egne barn dagen etter spying. De er fortsatt smittebærere, og sørger for at andre blir syke.
cathrine&emma Skrevet 25. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2010 Jeg holder hjemme datteren min i dag og sender henne i morra, da har det gått 48 timer, og ho har vært helt symtomfri og frisk siden kl 9 i går morgen... snakket med barnehagen om noen annet i dag, og da sa jeg at ho kom nok i morgen fordi ho ikke hadde spydd noe mere og var frisk og fin, og de sa ikke noe på det i det hele tatt...
Gjest Skrevet 25. november 2010 #11 Skrevet 25. november 2010 Dersom det er en enkeltstående hendelse er det nok med 24-timers "karantene" fra barnehagen. Dersom det er en epidemi må man være hjemme i 48-timer. Det var svaret vi fikk når vår var hjemme pga omgangssyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå