Strande Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Hei Jeg er veldig ny her, så beklager hvis jeg gjør noe "feil". Jeg lurer på litt ang hva dere som foreldre legger merke til hvis dere skal prøve noe nytt. Driver å sprer ryktet til frisørsalongen min for barn, men trenger litt hjelp. Kort fortalt hvordan den er : Biler å sitte i, tv m/dvd, lekerom, kjeks/te/kakao/kaffe, store fine lokaler, gratis parkering, premie ved endt klipp, familierabatt. Hva skal til for att du som forelder legger merke til noe lignende? Vi annonserer iblant i avisa med farger, har brosjyrer som vi leverer ut, og egen hjemmeside + facebook. Tusen takk på forhånd:)
It's all about me Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Oj, dette høres jo spennende ut. Skulle gjerne ha testet det ut. Er ikke lov å reklamere for egen virksomhet her inne, men sender du meg pm skal jeg gjøre det, he he. Jungeltelegrafen er jo også viktig.. Samtidig som jeg er veldig nysgjerrig på hvor stedet ligger.
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2010 Det her er ikke ment som reklame altså Jeg står bare litt fast med ideer...
Gjest irismor Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Du kan reklamere så mye du vil men den beste reklamen er fornøyde kunder som forteller videre til sine bekjente og venner :-) For eksempel bring en venn og få 10-20% i avslag eller 50% på hårprodukter. Søskenrabatt eller familierabatt.
La Perla Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Hm, jeg synes egentlig alt det du nevner der høres veldig bra ut for foreldre med små barn som trenger klipp. Jeg ville nok legge merke til en slik avisannonse hvis det er i lokalavisen som jeg leser til frokost,
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. november 2010 Vi lever veldig av jungeltelegrafen. Vi har også sånn at er man 2 som klipper seg samtidig får de 10% avslag og er de 3 eller fler får de 20% avslag:)
___ Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Eneste jeg sjekker er prisene og at de ansatte virker hyglige og kan klippe. Ingenting av det du nevner vil gi meg noen preferanse for å velge din salong til ungene. De skal ikke være der hverken lenge eller ofte så de trenger ingen spessialsalong.
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2010 Prisene våre ligger nok sånn midt på treet. 160 - 265,- for barn opp til 12år. Vi har veldig god erfaring med barn, gjør dem trygge så jobben kan bli gjort best mulig. Kundeservice er vi gode på og får masse gode tilbakemeldinger.
Gjest Kira06 Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Må jo spørre hvor du holder til, dette hørtes jo veldig bra ut:) Jeg legger merke til ting i annonser i avisen, egne reklamebilag og selvsagt hvis man får anbefaling av venner.
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2010 Vet ikke om jeg har lov å legge ut hvor vi holder til hen.. Det blir kanskje mer reklame da? Vi har en facebook side, hvor vi verver alle våre venner, men det virker som om det stopper litt der. At den ikke sprer seg videre.
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2010 Vi driver å sender ut brosjyrer i posten faktisk:)
...gull... Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 hva hete salongen? eller legg ut link til fb siden? ble utrolig spent. hørtes helt supert ut!
Mandalas Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Dette hørtes spennende ut! Hit ville jeg gått om det hadde vært i vår by Hva med å ha reklame på mammaforum? Det koster kanskje mye, og lønner seg vel bare om dere ligger i en stor by.
Strande Skrevet 24. november 2010 Forfatter #16 Skrevet 24. november 2010 Tror kanskje ikke at jeg har lov å legge ut hvem vi er her... Det som er litt saken, er at vi ligger ikke i noe storby. Mer litt middels by vil jeg si.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Hva med å gi rabatt til de som inviterer sine venner til å bli med i gruppen? Da vil den kanskje utvides? Kanskje ha konkurranser på siden, og vinneren får gratis hårklipp...
Strande Skrevet 25. november 2010 Forfatter #18 Skrevet 25. november 2010 Det kunne vi godt å prøvd:)
Strande Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #19 Skrevet 1. desember 2010 Ingen som har litt fler tips? Veldig takknemlig for all hjelp:)
Tommage♀♂ Skrevet 1. desember 2010 #20 Skrevet 1. desember 2010 Mange små og store bedrifter som har laget adventskalender på facebook i disse dager. Hva med å ha gratis klipp, halv pris på hårklipp, 70% på hårpodukter osv i lukene? Eneste krav til deltakelse er å "like" gruppen, og skrive noe på veggen. Da sprer siden din seg fort=)
jentemamma Skrevet 1. desember 2010 #21 Skrevet 1. desember 2010 Det som er viktigst for meg er pris, mulighet til drop-inn og at de som klipper er vant til barn! Synes nærmere 300 er alt for drøyt for å stusse luggen på en jente på 3 år f.eks. (som jeg må der jeg bor). Åpningstidene er også viktige! Ekstra gode tilbud i forbindelse med høytider etc, juleklipp f.eks. At klippen blir bra er jo selvfølgelig også veldig viktig! Hvis jeg kunne gjort det bedre selv blir jeg mektig irritert, gidder ikke betale for en hakkete lugg!!
Gjest Skrevet 1. desember 2010 #22 Skrevet 1. desember 2010 La meg si det sånn: Her i nabolaget har vi så mye som fire frisørsalonger å velge i. Vi bruker konsekvent den som har dvd-spiller til barna våre. Ingen av dem er så veldig flinke til å sitte stille lenge, så dvd-spiller gjør at kvaliteten på klippen blir veldig mye høyere. Hadde frisørsalongen i tillegg kunne reklamert med at de er så drevne på småttiser at jeg kan sitte i frisørstol å få håret mitt ordnet samtidig som småttisene blir klippet er jeg fast kunde (gitt at dere hører til på østlandet en plass, ha ha).
*søtesmå* Skrevet 1. desember 2010 #23 Skrevet 1. desember 2010 Jeg hører gjerne på hva venner og bekjente har å si, så for meg betyr det mye hvilke erfaringer de har. Høres veldig bra ut:) Håper det går bra. Forresten - beliggenheten har jo også en del å si. Ligger det "midt i gata" er det lettere å stikke innom enn om det ligger litt for seg selv tenker jeg.
Strande Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #24 Skrevet 1. desember 2010 Hvordan vi ligger ann prismessig tror jeg står over her. Men sånn som lugg klipper vi gratis:) Siden vi ikke tar såå mye pr hode, og 80% av kundene våre er under 10år, som ikke klipper seg like ofte som voksne gjør, så er jeg redd vi må sette kroken på døra innen ett år.. Vi har jo veldig mange kunder, og de er veldig fornøyde, men vi trenger flere for å kunne ligge lavere i pris enn resten rundt her... Vi er jo en Familie frisør, så det går fint ann å klippe barna hos oss, ens man selv farger håret:) Eller om de bare er med, for vi har god plass og eget lekerom for barna. Vi har nettopp (idag) startet en super dag på facebook før jul. Hvor vi tar 100.- for klipp av barn tom 12år og 200,- for voksen. Så vi håper at dette vil slå fullt ut og gjøre så vi får flere både nye og tidligere kunder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå