Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Hva synes du om det forslaget? For min egen del så er jeg sjokkert! Hva blir det neste? Send ungene vekk et par uker så slipper vi belemres med deres nærvær i våre viktige jobber. For jobben betyr vel alt, eller...? Kjenner jeg blir litt småkvalm her. Jo, det gjelder fire- og femåringer, men det er fremdeles veldig små barn det er snakk om her. Huff:(
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Er nok med tanke på de som jobber turnus. Hvis begge foreldrene gjør det, er det jo kjekt å ha barnet i barnehage på kvelden hvis vaktene kræsjer. Er litt av et puslespill hvis begge foreldrene jobber tredelt turnus.
Makkapakka Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Hallo, du skjønner tydeligvis ikke dette helt HI.... Dette er kjempebra! Særlig mtp foreldre som jobber turnus eller aleneforeldre. Det er da ikke snakk om at de skal være dere 24 timer i døgnet selv om barnehagen er åpen døgnet rundt. Det vil jo fortsatt være maks antall timer (8-9 timer) på opphold i barnehagen, men man kan ha de der på dagen, ettermiddagen eller kvelden. Vet om noen som har barn i den allerede døgnåpne bhg, de er flyvertrinne og politi. Ikke akkurat 8-16 jobb. Det har INGENTING med at jobben betyr alt, HI, det har med turnusarbeid å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Det skulle kanskje foreldrene tenkt på før de fikk seg barn da. Herregud, det er ikke ungene sin feil at foreldrene ikke kan planlegge bedre. Barnehage på kveldstid hadde aldri vært aktuelt her, for det første skal jo ungene faktisk i seng innen rimelighetens tid, og å begynne å vekke opp unger for å hente dem i bhg er jo bare helt fjernt. NEI takk til det forslaget.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Huff, HI, du har visst ikke evnen til å sette deg inn i andre situasjon. Er ikke alle i Norges land som har identisk liv/jobb som deg, vet du, Mange aleneforeldre som jobber turnus, da er det vel like bra for barnet å være i barnehagen noen kvelder/netter med voksne barnet kjenner og i et miljø barnet kjenner, isted for at foreldrene skal slite med å finne nye barnevakter hele tiden??? Håper og tror du har misforstått hele forslaget. Man skal jo ikke åpne for at barnet skal kunne være i barnehagen et døgn!! Sett deg mer inn i en sak før du skriker ut på denne måten...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 HI ønsker åpenbart at sykepleiere og hjelpepleiere bør unngå å få barn. De jobber nemlig også om natta og på kveldstid, når barnehager stort sett er stengt (det finnes faktisk noen nattåpne barnehager allerede).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Jeg skjønner veldig godt hva som er poenget med det forslaget, men det behøver ikke bety at det er riktig overfor barnet og/eller foreldrene for den saks skyld. Har man barn får man innrette seg deretter, uten å måtte ty til barnehagen natterstid. Hvor skal man gjøre av barnet på dagtid når man som aleneforelder jobber hele natta. Ingen søvn...? Nei, et sted får grensen gå! Og ja, dette er MIN mening! HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 En hver forelder kan ikke ha barna mer i barnehagen for det! Folk har ulike behov. Ikke alle jobber 9-16. Maks 40 timer i uka, gjelder jo uavhengig av når på døgnet det er. Eks 1. Mor er sykepleier med noen nattevakter, eneforsørger og uten sosialt nettverk som kan bidra til barnepass. Da kan hun kanskje slippe unna å betale for full barnehageplass og barnevakt i tillegg. da kan barnet leveres kvelden og hentes på morgenen. Eks. 2 Far er langtransportsjåfør og er borte flere dager / netter i uka. Mor jobber på Kiwi fram til 23- 2 kvelder i uka. Da kan hun velge å gå hjemme med barnet fram til hun skal på jobb, levere det i barnehagen på ettermiddagen, og hente det på vei hjem. Nå har ikke jeg behov for at barnehagen skal være tilgjengelig på kveld eller natt, men barna mine kunne glatt sovet trygt over på barnehagen. Jeg tror dessverre at en slik løsning ville vært for pengekrevende for kommuner, men jeg tror det også ville fått flere mennesker i jobb. mange må i dag takke nei til jobber, fordi det kolliderer med det å ivareta eget barn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Ja, for ikke å snakke om leger og jordmødre. Ingen av dem bør få barn!! Eller kanskje barna til HI bare kan bli syke på dagtid og heretter skal alle fødsle starte mellom 08 og 16... :-p
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Skriker? Hvem er det som skriker?? Jeg ytrer bare min mening, noe jeg har forstått er lov i dette landet!? Jeg mener fremdeles at barn bør få sove hjemme eller hos nær familie natterstid, tro det eller ei. HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Det er et genialt forslag så lenge makstiden i barnehagen opprettholdes. Det ville gjort tilværelsen enormt mye enklere for enslige forsørgere!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Jeg syns det høres kjempeflott ut! Det er helt latterlig med de åpningstidene bhg har idag! Jeg vil nesten påstå at det må være minst 50% av norges befolkning som har annerledes arbeidstid enn 8-16. Butikkansatte, utrykningspersonal og vektere, alle innen helsesektoren, alle på flyplasser, hotell og andre serviceyrker og sikkert mange flere!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Ja, får virkelig håpe at dette blir for dyrt for kommunene!! Sikkert veldig praktisk for noen, men er det riktig overfor barnet? Jeg synes ikke det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 HI, det er ingen her som er uenig i at barn "bør" få sove hjemme. Det gjør da også de fleste til enhver tid. Men i noen tilfeller, når f.eks. begge foreldre jobber om natta, så går ikke det an, om man ikke er så heldig å ha besteforeldre like i nærheten som kan steppe inn. Hvilken løsning har så du på det problemet, utover å moralisere?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Nei, det riktige for barnet er nok at det sover alene hjemme, kan du skjønne.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 Når er det enslige forsørgere sover?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #18 Skrevet 24. november 2010 Familieforøkning er ikke alltid planlagt. Livssituasjoner er i endring, ting skjer. Ikke alle har god økonomi eller store støtteapparat rundt seg. Det å få barn er ikke kun forbeholdt kjernefamilien med 9-16 jobb, god og stabil økonomi med godt sosialt nettverk. Man må gjøre det som er best for barna ut i fra den livssituasjonen man er i. Da kan døgnåpen barnehage være et godt alternativ. Hvis det får en person av sosialstønad / overgangsstønad / ledighetstrygd og ut i jobb, må jo det være en fordel. Barna lider ikke mer av å være i barnehagen med trygge og kjente voksne på kvelden / natta framfor dagen. Du sier du er i stand til å se andres behov, men at grensa må gå et sted. Det er selvmotsigende. Du klarer tydeligvis ikke se at barn vokser opp under forskjellige forutsetninger i hjemmet, og at barnehage på kvelden kanskje kan bidra til å gjøre hverdagen til enkelte barn bedre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #19 Skrevet 24. november 2010 så flott" tror sikkert antall aborter går ned med dette også. gjør jo karrierer osv mer mulig. jeg er alenemor og sykepleier. huff er virkelig litt av et tragisk puslespill til tider.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #20 Skrevet 24. november 2010 Jeg vil tro at man kan legge tilrette slik at begge foreldrene ikke behøver jobbe natterstid samtidig. Det gjør i hvert fall naboen her som er sykepleiere. Og jeg har vanskelig for å tro at arbeidsplassen ikke har forståelse for det. Beklager hvis jeg moraliserer, men jeg forsøker, som sagt, kun å ytre min mening om et slikt forslag!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #21 Skrevet 24. november 2010 Men mange jobber kveld og ikke natt. Da kan de enslige forsørgerne være hjemme med barna dag, jobbe kveld, sove natt. De som jobber natta, må klare seg på redusert søvn i en periode, men slik er det dessverre.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #22 Skrevet 24. november 2010 Ofte når de kan. Vanligvis om natta. Det er noe som heter kveldsarbeid.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #23 Skrevet 24. november 2010 Jeg syns det er et godt forslag, for jeg vet hvordan jeg slet i sin tid med ukurante arbeidstider som enslig mor. Ikke alle enslige forsørgere har noen som kan passe, og ikke alltid lett å få arbeid som passer med barnehagens åpningstid. En kommer da likevel til å ha begrensninger på oppholdstiden, men det å kunne variere denne etter behov i når på døgnet, høres supert ut. Samfunnet er blitt sånn at dette trenger seg frem. Alt skal ha åpningstider som gjør at normal barnehagetid ikke funker i lengden. Den åpningstiden som nå er, passet best den tiden alle butikker stengte kl 16.30.......
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #24 Skrevet 24. november 2010 Hva med aleneforeldre da? Finnes da mange aleneforsørgere som er sykepleiere, hjelpepleiere, jordmødre etc. Skal disse barna sove alene da? I dette landet er det slik at veldig mange barn vokser opp med bare en forelder!! ikke alle har det som deg, HI!!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #25 Skrevet 24. november 2010 NEI. Ikke alle har det privilegiet at arbeidsplassen tilpasser. De er ikke forpliktet til det. Vil du ikke ha jobben slik den er, kan andre ta den! Trodde du skjønte at mange arbeidsplasser ikke nødvendigvis er så smidige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå