Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Det er ikke jeg. Orker ikke alt det styret med å kle på noe grassalt og så bare være ute i 10 min liksom...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Nå bor jeg på Jæren og her er det nesten aldri 13 minus. Men med all den kalde vinden vi har (er jo helt flatt her) så nærmer vi oss:) Klart vi går ut! Stress med alt klær ja,men, men......og vi er gjerne ute 2-3 timer om gangen. Kakaoen smaker myyye bedre etter å ha vært ute. Vi er nesten mer ute enn inne - også på vinteren.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Hi her Jeg orker det bare ikke. Jeg er nesten høygravid og har bekkenløsning:( Jeg kunne jo spurt noen andre, men tror neppe de vil også siden det er så kaldt
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Kos deg inne med god samvittighet! Det gjør jeg;)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Ååå så godt å høre, tihi Nå skal vi lage oss en kopp kakao )) Hi
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Ja, deter vi selvfølgelig, men ikke bare i 10 minutter. Minus 13 er en helt grei temperatur å være ute i så lenge man har skikkelige klær og holder seg litt i bevegelse. Vi tar bestandig på oss ullundertøy og et lag til med ull eller flece når vi står opp uansett. Da er det heller ikke noe styr å kle på seg for å gå ut. Bare å ta på yttertøyet så er man klar.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Nei, i sånn polarkulde holder vi oss inne. Det er bare tull at varme klær gjør det helt greit å være ute i så streng kulde, særlig når det blåser i tillegg. Da kan det fort tilsvare minus 25-30 grader, og gir fare for frostskade. På beina og i ansiktet blir det kaldt uansett hvordan man kler seg, selv om man er i bevegelse aldri så mye.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Hun er høygravid og har bekkenløsning. Er vel ikke akkurat klærne som er problemet her. Kos deg inne du, HI:)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Selvsagt! Det er jo bare snakk om å tre på et lag ull, dress, votter, sko og lue! Ikke noe styr det vel! Er jo ute lengre enn 10 min også da - 13 er ikke sååå kaldt!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Sto ikke noe om høygravid og bekkenløsning i hovedinlegget. Det blir jo noe annet. Om du ikke kan bevege deg og ikke bøye deg for å hjelpe ungene med klærne blir det værre, men da er det ikke kulda, men formen det står på.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Ja, så klart. Her jeg bor er ikke 13 minus så unormalt. Det er bare å kle seg godt, så går det fint.
Tante Blås Squaw Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Nei. Jeg er såpass egoistisk at da gidder jeg ikke gå ut alene engang ;o)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Barn skal ikke være ute å leke i 10minus huden deres er mer følsom for kulde enn oss.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #14 Skrevet 24. november 2010 Eh... Så du mener virkelig, 11:32, at barn ikke skal være ute og leke i 10 minus eller kaldere? Du er vle klar over at det er mange steder i landet der det er kaldere enn minus 10 grader store deler av vinteren. Du kan ikke oppriktig mene og tro at barna her ikke skal ut?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #15 Skrevet 24. november 2010 Det kommer ann på hvordan type vind det er der ute! Men jeg kan fint ta med 2 åringen min ut hvis det "kun" er kulde. Vi er da ute maks 20-40 minutter. Så små barn klarer ikke regulere sin egen kroppstempratur uansett hvor godt kledd de er nesten, derfor blir det ikke lange turen. Ligger hun i vogn derimot med pose, ullskinn, etc etc da blir det noe annet. Da ligger hun mere beskyttet, kan hende vi er ute i flere timer da. Bare husk kuldekrem :-) :-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #16 Skrevet 24. november 2010 Det er ikke bare å kle seg godt. Den typen påstander er kun reklame for en bestemt klesprodusent. Man får uansett ikke dekket til ansiktet godt nok. Også på beina blir det kaldt om man ikke er i konstant bevegelse.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #17 Skrevet 24. november 2010 11.47 til og med barnehagen går ikke ut med barna i 10minus,burde det si deg noe eller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå