Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Om noen blir blakke (Altså folk med i utgangspunktet GODE inntekter) så vurderer de frelsesarmeen og NAV?! Fy faan, at det går an! Myyye skal være prøvd før det burde blitt et alternativ, altså! -Pant flasker -Tøm sparekontoen -Barnas konto -Selg flatskjermen -Iphonen -Rydd i kottet, og selg det som er av verdi -Handle BILLIG mat! Er sjokkert over evneveikheten til mange, som sitter på dib og ber om råd. Om mannen din tjener 800 000 i året, burde man virkelig klare å legge seg opp til en sparekonto eller to! Og den bullshitten med at man ikke kan jobbe pga barna? Eller at man mister kontantstøtten? ALLE kan jobbe!!! På en eller annen måte! Man kan jobbe hjemmefra også! Herregud!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Jeg er delvis enig med deg. Men problemet i denne saken var så vidt jeg husker at mannen har sløst noe voldsomt med pengene og at familien på tross av god inntekt har havnet opp i et økonomisk kaos. Og da er vel eventuelle sparebenker blitt brukt opp også. Vi vil gjerne tenke at slike ting skjer ikke "meg / oss" for vi er så fornuftige og flinke. Men snakker man med folk som jobber med slike ting, så kan nok de fortelle noe helt annet. Deretter ser det ut til at hun som skrev innlegget har vært litt for "flink" til å rydde opp i dette slik at hun har nedbetalt for mange regninger. Her burde hun ha holdt hodet kaldt og rett og slett gitt noen kreditorer beskjed om at uansett hvor mye hun gjerne ville, så er det ikke mulig å betale den regningen akkurat nå. Utrolig hvor langt man kan komme med å snakke. På den andre siden er det lett å se det når man sitter akkurat på den andre siden og ikke befinner seg i det kaoset som denne personen sannsynligvis befinner seg i. Men det jeg reagerer på, er nettopp dette med at råd om å orden opp selv blir mer eller mindre avfeid, og jeg er helt enig med HI her. Kommer man i et slikt økonomisk uføre, så bør man absolutt gå i seg selv og finne ut hvordan man selv skal skaffe penger til å leve for, se hva man kan selge selv om det fører til noe ubehag, som f.eks å ha bare en pc ikke en hver eller være uten tv eller spisebord eller ha litt mindre klær og sko en periode. Og jobbe kan man også, ja - om det betyr å gå med avisa, vaske for noen, passe barn eller hva som helst som gir penger i kassa. Når det er sagt, så føler jeg med henne som er i denne situasjonen. Det har sikkert vært en tøff tid, så igjen er det vel lettere å sitte på andre siden av bordet og se. Og sånn sett kan det kanskje være nyttig å finne noen utenforstående å snakke med.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Beklager skrivefeil - sier det selv før noen andre gidder å henge seg opp i det. Bør ikke skrive innlegg og se på TV samtidig skjønner jeg. Mener selvfølgelig sparePENGER ikke, spareBENKER.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå