Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #1 Skrevet 24. november 2010 Jeg hadde en operasjon 5/11, og fikk på forhånd beskjed om å slutte på p-pillen innen 14 dager før inngrepet. Jeg tok siste pille 17/10, men var ikke klar over at man tydeligvis kan gå mye lengre enn normalt før man får blødning igjen etter opphold i hormonell prevensjon. Vi har hatt ubeskyttet sex i starten av oppholdet og mot slutten, og jeg merker jeg er kjempenervøs for at dette hat gått "galt". Jeg hadde veldig ømme brystvorter i 2 ukers tid, men har funnet ut at det ikke er unormalt når man har sluttet på p-pillene. De har vært normale i ca en uke nå. I forgårs trodde jeg at jeg hadde fått mensen, og tok p-pillen om kvelden. I går viste det seg at det var falsk alarm, men tok pillen på nytt i går kveld. Nå er jeg usikker på om jeg skal fortsette å ta den, eller om jeg skal vente til jeg (forhåpentligvis) får normal blødning? Jeg er veldig kvalm i dag, men det skyldes vel angsten. Er det stor fare for at jeg er gravid?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Den sikreste måten å finne det ut er å ta en test Med første min ble jeg gravid første uka etter pilleslutt, rakk aldri å få noen blødning, men visste at det kunne ta litt tid. Etter 6 uker tok jeg en testsom var positiv, og tidlig ul viste at jeg må ha blitt gravid samme dagen eller bare dager etter pilleslutt. Så sjansen er nok der... Ta en test du, og er den negativ får du bare fortsette å vente på blødning. Og om du ikke ønsker å bli gravid så bruk annen prevensjon en stund frem til pillene begynner å virke igjen
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Du har i alle fall lagt godt til rette for at du kan bli gravid. Du skal alltid anta at du kan bli gravid fra dagen du slutter med pilla. Hvis man ikke ønsker å bli gravid, er det ganske dumdristig å anta noe annet. Du sier også at du har hatt ubeskyttet sex nærmere 14 dager etter pilleslutt. Du havner ikke rett i en normal syklus ved pilleslutt, og du kan derfor ha eggløsning om trent når som helst. Var jeg deg hadde jeg tatt en test. Er du heldig, er du ikke gravid... Hvis du velger å starte med pilla nå (siden du allerede har tatt to dager på rad), og det ikke er 1. dag i mens - Husk å bruke tilleggsprevensjon i 14 dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå