Gå til innhold

Arbeid for vikarbyrå i permisjonstiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fast stilling fra før og blir snart permittert fra denne for å gå ut i fødselspermisjon. Har nettopp fått mail fra vikarbyrå om jeg har mulighet for å jobbe i sommer for disse, hvilket er veldig fristende da jeg ikke har stor utbetaling i permisjonstiden, og vi har kjøpt oss hus og ser at det kunne kommet godt med med ekstra kroner. Er det noen som vet om det er lovlig å ta arbeid for annen arbeidsgiver under permisjonen. Vil ikke risikere jobben min eller trøbbel fra NAV.

 

Hadde vært flott om noen hadde noen erfaringer med dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ville snakket med NAV.

 

Har du 100% stilling?

 

Du kan alltids ta en pause i permisjonen når det gjelder Nav, men du vil da ikke få penger fra de mens du jobber. Når det gjelder jobben din så er det mulig at du i så fall må søke ekstra permisjon fra de.

 

Vet ikke sikkert, men mener ei venninne var borti noe lignende og løste det på den måten.

 

Eventuelt spør på anonymforumet. Virker som om det er endel som har peiling på regelverket der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du må helt klart klarere dette med arbeidsgiver og NAV.

 

Men, med tidskonto, forutsatt at du har jobbet 100% de siste 6 mndene før fødsel, kan du eksempelvis ta 60% permisjon og da 40% tid uten lønn per uke, og da kan du jobbe 40% i permisjonstiden, men igjen, må klareres med arb,giver og NAV,

 

Spm; hvorfor ikke bare gå tilbake til arb. giver i sommer??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...