Gå til innhold

Dør i narkose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er LIVREDD for at sønnen min skal dø i narkose. Han skal i narkose 15.des.

Han har (dessverre) to hull på de bakerste jekslene som må fikses.

I tillegg en fortann som de vil sjekke, fordi den er veldig blå etter et fall mot badekar. De har ikke fått sett så nøye på den, fordi han omtrent nekter å holde munnen sin oppe.. :(

Gutten min er snart 5år.

Tenk om han dør dør jul? Faen.

(Sorry)

Jeg er allergisk mot narkose og broren min holdt nesten på å dø av samme type operasjon da han var 12år gammel.

Jeg er så redd!

Må vel ringe til sykehuset og finne ut av hvilken narkose jeg ikke tåler og se om broren min kan ringe og finne ut hva han ikke tålte. Bare for å unngå eller at de vet hva som ikke blir tålt i min familie,

Jeg er så redd :(

Søte, lille gutten min. Jeg sleit og sleit og sleit med å pusse tennene hans. Det var en maktkamp, innimellom måtte vi være 2 for å pusse de tennene. Han nektet og det gjorde han fra han var 1år. Det har vært et slit. De forreste tennene ser bra ut, der kom vi til ordentlig - men det var de bakerste tennene vi ikke kom til godt nok pga sprelling, biting, slåing.. *ågrøss*

Etter han ble 3.5år er det ok å pusse tenner da.. Det er bra, da slipper han forhåpentligvis å gjøre dette igjen.

Men det er skremmende med narkose :(

*sukk*

Jeg føler meg så mislykket og.. Ja.. Jeg skulle gjort mer ++

Tenner burde ikke være så vanskelig å pusse tenker jeg, men samboeren minner meg hele tiden på at vi gjorde så godt vi kunne.

Det er virkelig ille å tenke på at jeg i 4år har tenkt at: Jeg skal ikke ha et barn som skal måtte i narkose pga dårlige tenner - jeg skal pusse tennene hans så gpdt som mulig. Tross forsøkene og all den grininga på badet om kvelden....

Ble det slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff stakkar deg!:( skjønner din bekymring, men selv om du er allergisk mot narkose er det jo ikke sikkert sønnen din er det...vet ikke om de kan teste for slike ting FØR narkosen!Hør med legen!Bare si at du er så bekymra fordi du selv ikke tåler narkose og det som skjedde med broren din:(

Min lille pike på da 6 mnd. fikk narkose og alt gikk bra, er ekkelt å se når de sovner, men som regelt går alt bare bra!!!

Men hør med legen...:)Masse lykke til!

Skrevet

Skjønner veldig godt redselen din. Var nervevrak første gang min sønn skulle i narkose. Husk å informere legene om at du selv og din bror er allergisk, prøv også å finne ut hvilken type du er allergisk mot. Da er de forberedt.

Masse masse lykke til :)

Skrevet

Hei!

Vil bare sende deg en klem jeg. Forstår at du er redd,men enig med de over at du må snakke med legen,og de har masse peiling på sånn.Si at du er livredd og grunnen til det.

Det går nok kjempe bra!!!

PS: Tipper det du gjorde det du kunne med tannpussen jeg.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Tusen takk for gode svar. Det varmer, selv om jeg fortsatt er redd...

Men, skal absolutt finne ut hva vi ikke tålte.

Som mor tenker man vel alltid "worst case scenario" - men innser kanskje etterpå at redselen var overdramatisk.

Det er sønnen min sitt liv det er snakk om, i tillegg er det nødvendig å holde tennene fine og fikse de igjen.. Så, jeg må bare gjennomføre det.

*grøss*

Jeg prøver å se for meg at vi går ut som en lykkelig familie ut av det sykehuset, men bildet som henger i meg er at samboeren trøster meg mens vi er på vei ut.

*hrmf*

Godt å lese at andre har gode erfaringer da.

Og det gikk jo tross alt bra med broren min og meg.

Skrevet

Husk det at anestesien har en eneste oppgave under inngrepet, å passe på pust og puls :)

Dette går så bra, atte :)

Det er litt ekkelt å se barnet sovne, men egentlig ser det ikke mye mer annerledes ut enn når de sovner hjemme om kvelden :)

Han får nok heller ikke noen dyp narkose, for inngrepet er forholdsvis lite.

Lykke til :)

Skrevet

Du MÅ opplyse legene om dette! Jo før jo heller! De er nødt til å vite slike ting for å gjøre et inngrep sikrest mulig.

Ikke la ham legges i narkose før du har funnet ut hva dere var allergisk mot, og før du har fortalt legene i detalj om hva som skjedde deg og din bror!

Skrevet

Ja, jeg skal det.

Jeg kommer ikke ikke til å gamble med min sønns liv, så dette skal jeg vite. Og legene FØR han legges i narkose, tro meg.

Hadde aldri klart å tilgi meg selv om jeg ikke hadde funnet det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...