Gå til innhold

Dere som er blakke hele tiden og har barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor bruker dere mer penger enn dere tjener?

Jeg tjener ikke mye, men etter jeg fikk barn måtte jeg kutte ned på kostnadene. Blir provosert nå noen tenker på å flytte fra mann slik at de kan får mer penger ut av trygdesystemet så de kan dekke et forbruk som er større enn det de tjener.

Flott at vi andre(som ikke bader i penger) skal betale for deres uansvarlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig enig!

Jeg tjener heller ikke så mye, men vet å passe forbruket etter inntekt og sparer slik at jeg har litt ekstra om det skulle komme en regnværsdag.

Skrevet

Det er ikke alle som er blakke fordi de ikke kan styre penger - noen av oss er blakke fordi det ikke fins noe særlig penger å styre.

Her har begge ødelagt helse og går derfor på AAP. Vi går ikke på kino, spiser ikke ute, drar ikke på by'n, reiser ikke på ferie og kjøper ingen unødvendige ting. Vi planlegger alle kjøp godt, og lever så billig som mulig. Likevel sliter vi hver mnd med å få dekket husleie, mat, barnehage, strøm, medisiner og andre nødvendige ting.

Siden vi er gift har vi ikke krav på bostøtte, sosialhjelp, stønad til barnetilsyn eller noen annen økonomisk støtteordning som NAV, kommunen eller barnevernet kan tilby.

Ingen av oss har pr idag mulighet til å jobbe. Vårt eldste barn går på skole, den mellomste er i barnehage - noe han absolutt bør, pga sosial utvikling og ikke minst fordi jeg ikke hadde taklet å ha ham hjemme full tid. Vår yngste er snart 4 mnd.

Før den yngste ble født, hadde mannen her jobb, og vi klarte oss helt greit. Etter at han også ble arbeidsufør, har vi mistet 15 000,- pr mnd i inntekt.

Ville bar fortelle dette for å åpne noen øyne for at ikke alle med dårlig råd har havnet i økonomisk uføre pga dårlige valg.

Skrevet

Dere kan ha krav på bostøtte selv om dere er gift. De går på inntekten...

Skrevet

Vil bare signere 22:48.

Da eldstemann ble født hadde jeg kun opparbeidet meg fødselspengegrunnlag på 4000 per måned (hadde jobbet som dagmamma for 3 barn), og mannen min var nyutdannet og hadde en inntekt på ca 12000.

Vi bosatte oss et leid hus på landet, og betalte kun 2500 i leie, da huset var i familien. I tillegg gikk det med 2500 i drivstoff, for at far skulle komme seg på jobb, og jeg måtte til nærmeste by på kontroller osv. I tillegg hadde vi strømutgifter, studielån, bilkostnader, matkostnader, utstyr og kleskostnader.. I tillegg til at vi var i etableringsfasen, og trengte både kjøleskap, vaskemaskin osv. Pengene strakk rett og slett ikke til. Så ikke døm alle under samme kammen er dere snille!!

Skrevet

Vi har undersøkt hva vi har krav på - og vi har rett og slett ikke krav på en dritt. Begrunnelsen er at vår samlede inntekt er for høy. Likevel ligger vi godt under minstesats for livsopphold, forstå det den som kan.

Skrevet

Ikke mulighet til å jobbe? Latskap!

Skrevet

Fordi jeg har regninger å betale kanskje? Bruker ikke en dritt på meg sjøl nesten, men klær til barnet som hun trenger, mat og strøm. Så det så....

Hadde faktisk også stor økonomisk frihet mens jeg var student, men etter ferdig utdanning kom DET høye skattetrekket. Så det der med god økonomi kan snu fort..

Skrevet

Hehe, søtt forsøk på å provosere, anonym 23:17 ;o)

Skrevet

fordi vi har regninger å betale,bil som skal ha drivstoff,mat og klær til unger og strøm og ved som må betales.

Skrevet

jeg jobbet 85%, hadde lav lønn og har nå veldig lite penger å rutte med.

allikevel: jeg sløser IKKE!

kjøper eller får brukt barnetøy, handler mat og klær på salg osv.

kjøper alltid det billigste.

sløser IKKE, allikevel har jeg dårlig råd ja.

Slutt å gre alle under en kam!!!

Skrevet

jeg er en sånn som irriterer meg SKIKKELIG om folk kjøper dyre klær til seg selv!

en jakke til over 2000,- f.eks, da får jeg helt sjokk, hvordan går det an?

en jakke skal ikke koste mer en max 500,-

Og da har jeg fortsatt dårlig samvittighet i noen uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...