Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg skal flytte sammen med kjæresten etter jul, men har en liten ting jeg er litt bekymret for. Kjæresten har 2 barn på 6 & 8 år fra ett tidligere forhold, som han har 50%. Barna sover i hans seng hver natt når de er hos han, og når de er hos moren sin sover jeg der. Ser ut til at dette kan bli ganske problematisk den dagen jeg skal flytte inn, senga kan umulig ha plass til 4? Hvor normalt er det å bevisst legge en 6 og en 8 åring i pappa's seng? Har ikke turt å ta det opp med han, da det virker som ett ømt tema. Eneste kommentaren jeg har fått er at barna føler seg tryggest der.. Hvordan håndtere dette? Hvordan kan jeg ta opp dette uten at han føler at jeg "skviser ut" hans 2 små? (Noe som jeg virkelig ikke vil!)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Jeg har ikke egne barn selv enda (en på vei..), men kjæresten min har to stk. og de var på omtrent samme alder som barna til din kjæreste når vi ble sammen og det ene barnet (som var seks når jeg og pappen ble kjærester) har vel kanskje sovet et par netter i sengen på de fem årene vi har vært sammen, og det har kun vært fordi h*n har våknet av mareritt om natten. Jeg hadde ikke fikset å ha ungene i sengen hver natt, da hadde jeg ikke turt å flytte inn hvis jeg visste at det var slik han ville ha det, for jeg kan love deg at det kommer til å bli et irritasjonsmoment.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #3 Skrevet 24. november 2010 Barna kan lenge sove sammen med foreldrene sine, men kun om det passer hele familien. Man det er jo unektelig litt sært å ha barna oppi senga når man har en ny partner. Jeg ville satt en dobbelt seng inn på et gjesterom, og så lagt meg der, så kunne ungene sovet i den gamle dobbelt senga, og du og mannen sove i en ny dobbeltseng. Jeg ville konsekvent ikke ha delt seng med ungene hans, så om han ønsker å sove med ungene og ikke med deg, så får det være hans valg. Men jeg ville ha insistert på å ha et eget rom. En annen løsning er å legge ungene i dobbeltsenga og bære dem i egen seng etter de er sovnet. Jeg hadde ikke likt den siste løsningen, jeg er ikke komfortabel med at hans unger går oppi min seng, jeg liker ikke når de går oppi der å leker. Jeg liker at senga mi er kun vår, føler det invaderer min personlige sfære når de går inn på vårt rom. Har det ikke tilsvarende for egne barn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2010 #4 Skrevet 24. november 2010 Det er vel i grunn ikke ungenes "feil", er jo pappaen som legger dem dit.. Sikert mer behagelig det, kan se for meg at de sovner raskere...? Men han gjør seg jo selv og dem en bjørnetjeneste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå