Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 jeg har aldri vært te menneske og vet derfor svært lite om det. har hatt en pakke te her, gudene vet hvor lenge. gikk ut på dato i juli 2010 men så har det seg sånn, jeg er gravid og konstant kvalm. eneste jeg klarer å få i meg uten å spy er te og vann. så det burde jeg vel utnytte til å finne en sunn te. finnes det? en te med næring, og kanskje vitaminer og slikt? vet ikke om det er graviditeten eller psyken (skjer så sykt mye rundt meg nå at jeg dør i hodet) som gjør meg spysyk men ja hehe. noen som vet om noen sunne te'er? håper noen vet
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Det sies at å drikke ingefærvann hjelper mot kvalmen Ellers har helsekost endel te som er koffeinfri om du ønsker det
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Grønn te er vel den eneste som kan kalles sunn.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 takk, damer. noterer meg rådene deres. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 nei nå spøy jeg opp te'en også gitt. tålte visst ikke det heller. levd på vann i 3 uker nå. party party.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 jeg får se det positive i det, matbutskjettet er halvert. kun min sønn som spiser nå. haha får vel ta en tur til legen. er vel ikke bra å være gravid og ikke få i seg noe. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Jeg er veldig glad i urteteer og bruker det til å behandle meg selv Ingefær er kvalmestillende og en typisk "varm urt", så kanskje ingefærte kan være noe? Den kan være litt sterk på smak, men hvis du blir frøsen utover vinteren så varmer den også utrolig godt Kamillete er også med på å roe magen, og er generelt veldig beroligende og fin å drikke før sengetid, pluss at den er kjempefin mot forkjølelsessykdommer og influensa! Jeg drikker masse kamillete nå som jeg er gravid og har litt nedsatt immunforsvar. Den smaker nesten ingenting og er kanskje letter å få i seg når du blir lett kvalm Kjøpes på helsekost, den du får på butikken er stort sett parfymert for å smake kamille, og inneholder mye annet skrot man ikke trenger Når det gjelder øvrige urteteer er det mye bra, men vær litt obs, noen urter skal du holde deg unna når du er gravid!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 23:35 her Hvis du spyr lett, så prøv å drikke små slurker, og ikke for varmt eller kaldt. Om du klarer så er kroppstemperert den beste temperaturen å drikke i, da krever det minst av kroppen for å fordøye. Ta et par slurker, og så venter du en stund før du prøver igjen. Da er det større sjanse for at det glir lettere gjennom
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 TAKK! Ingefær og kamillete skal jeg prøve å imorgen. tar imot alle råd mot kvalmen. er så syyyyyyyyyyyyykt ekkelt å være kvalm :/
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Grønn te inneholderogså teint (koffeinet) husk det så begrens inntakede også. Svart te eks earl grey er bra for hjerte og kar sykdommer + lever, men det er teint/koffein i all svart te. Hvitt te er den aller sunneste teen, ikke mange som vet om den. Den er koffeinfri og innholder 3/4 MER antioksidanter enn grønn te, så dette er definitivt den sunneste teen. Rød te eks rooiboosh er også koffeinfritt. Rooibush regnes egentlig ikke som en te da den stammer fra en busk, men er fantastisk god og hjelper å åpne ved forkjølelse og skal hjelpe deg å bli mer motstandsdyktig =) Så all te er sunn på sine måter MED måte. Hvit og rød te kan du derimot drikke ubegrenset pga null koffein. Cammomille te virker beroligende og kan hjelpe ved søvnvansker dette er en urtetee derfor egentlig ikke en te, så den er og uten koffein. Håper dette er til hjelp. En av mine store lidenskaper er kaffe og te (litt nerd jeg) Så har jobbet med dette i mange år. Så nå fikk jeg endelig brukt min te kunnskap. Hehe..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 oi se der ja. en skikkelig te ekspert. det liker jeg hvor får jeg tak i hvit te? takk! HI
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 hehe takk takk. Hvitt te får du på te butikker og sikekrt helseost også. Vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det en utrolig søt liten te butikk på majorstuen i hegdehaugsveien/bogstadveien som heter kaffe & the. Der har de god erfaring og all mulig te. Men tror også vanlig helsekost har noen typer. hvott te er veldig mild på smak så drikker du den lunken så går det nok med kvalmen også =) Husk at det er kun koffein fri teer som skal ha kokende vann, andre skal ha 70 c ca, så ikke fettstoffene utløses. =) Anbefaler ikke butikk-pose te, ofte mye tilsatt armoma for å øke smaken. Vil du forsterke smaken er det bedre med en sukett eller honning =) God bedring
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 wow takk! men så flaks, jeg som bor 0,5 min unna bogstadveien, i gange. går der hver dag når jeg skal hente sønnen min og levere han i bhg! thank u
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå