Gruffalo:-) Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg er klassekontakt for 1. klasse. Første gangen jeg har tatt på meg noe slikt, og nå skal jeg vel stelle istand juleavsluttning for klassen:-) Hva er vanlig å gjøre? Noen som har vært med på slikt og har noen tips? Læreren snakket om penger til en klassekasse, som vi kunne samle inn ved hjelp av loddsalg. Hvordan skal jeg organisere det?
****TÅRNFRID**** Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Er det ikke vanlig at ungene har noe underholdning og at man har kake og kaffe? Trenger ikke å være noe voldsomt. De fleste spiser vel middag før de kommer. litt julesanger som er stensilert opp kanskje?
Tante Blås Squaw Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Juleavslutningen begynner med at læreren ønsker velkommen, så er det gjerne noen sanger eller litt drama fra ungene. Så blir det kaffe og kaker. Her pleier vi å kjøpe loddbøker i forskjellige farger (fås på Rema) og selge lodd for fem kr stk. Ungene får gå rundt to og to og selge loddene mens de voksne drikker kaffe ;o) Etter en stund trekker vi loddene - ungene får trekke, det er stas! Alle har da hatt med seg en gevinst til ca 30,- Klassekontaktene oppbevarer pengene og setter dem inn på en klassekassekonto.
Tante Blås Squaw Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 ...og sett foreldre i arbeid med å bake kake! ;o) Vi pleier å bytte på hvert år - jenteforeldre tar med kaffe, gutteforeldre tar med kaker, omvendt neste gang.
****TÅRNFRID**** Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Det viktigste av alt. Ikke lag et heseblesende opplegg som bare blir stress. Fordel oppgavene på forhånd, gjør det enkelt og planlegg godt. Dropp gløgg og sånne ting som gjør at du må møte opp i god tid og stå på et kjøkken. Kaffe og saft holder i massevis. Er det lenge til denne julefesten? Forbered i god tid.
Gruffalo:-) Skrevet 23. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2010 Takker for svar jenter:.) Det skal visstnok ikke være noe opptreden av barna, men jeg kommer til å fodele litt kakebaking og kaffe/saft oppgaver og be folk ta med en pakke til utlodding:-) Blir nok ikke noe stramt opplegg fra min side, men må jo planlegge noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå