Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Minsta er 2 mnd, storesøster 2 år- og til nå har alt bare vært fryd og gammen, uten antydning til sjalusi en gang. Storesøster koser og klemmer og hjelper til med bleieskift og stell, kort sagt rene idyllen:) Meeen, jeg regner jo nesten med at det vil snu etterhvert- når opplevde dere at det kom mer søskensjalusi inn i bildet?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 23. november 2010 dytt!
05juli Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Når yngste er blitt så stor at hun gjør noe ut av seg. Dvs tar lekene til eldste etc. En stund til mao. Men kan nok love deg at den kommer ja:) Om ikke sjalusi, så iallefall krangling
mai mammaen til to Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 jeg har ikke opplevd sjalusi enda.. mine er nå 2.5 og 4.5 år. men krangling er det hele dagen lang. hehe
Mjølkekua Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Hei lykkeli & gla ;-) Den siste uka har faktisk storebror på nesten to vært litt mer "irritert" på lillesøster på 5,5 mnd. Det er kun når hun tar på lekene hans, eller når jeg må ha jenta mye på fanget på kvelden. Da kan han bli litt mer "hardhendt". Ingen utpreget sjalusi ennå, men tipper det kommer nå som hun etterhvert beveger seg mer og klarer å leke med hans leker (han leker med hennes, men det er helvete løs hvis hun så vidt rører noe som er hans).. Men ellers koses det mye, og han vil ha henne med på alt. Viser henne stolt fram i bhg etc..
Cornelianelia Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Vi hadde mye sjalusi det første året med to barn, men det gikk i bølger. Storesøster - 2 år 8 mnd eldre enn lillebror - var sjalu da lillebror var nyfødt, kunne finne på å bite ham i fingeren selv da han var bitteliten. Det ble bedre etterhvert, men så kom det en kraftig sjalusiperiode da han klarte å åle seg rundt på gulvet, for da kunne han jo ta lekene hennes. Etter at han lærte å gå, leker de veldig fint sammen og har kjempestor glede av hverandre.
It's all about me Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 Hadde samme aldersforskjell da andremann kom, sjalusien var der fra første minutt men gikk over etter et par mnd. Så har dere ikke sett noe til den enda slipper dere nok unna.
It's all about me Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Da tredjemann kom gikk det helt likt som hos dere. Tredjemann er nå snart åtte mnd og det er fremdeles like stas hos storesøsknene.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 24. november 2010 #9 Skrevet 24. november 2010 Eldste var 3 da lillesøstra kom. Hun elsker lillesøstra si og er sjalu på oss hvis vi koser mye med ho for aller helst vil ho selv holde rundt henne og kose hele tiden. Hun har vært en engel og supersnill hele veien. Hun var jo 3 år og veldig trygg og veslevoksen så vi forventet heller ikke noe sjalusi.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 24. november 2010 #10 Skrevet 24. november 2010 Ikke opplevd noe her ennå. Storesøster er 2,5 år og mini er 4 mnd. Håper det ikke blir noe heller siden det har gått så greit. MEN vil tro at det kan bli litt klaging når lillebror skal begynne å ta storesøster sine leker, men vil ikke si at det er sjalusi kanskje...
temine Skrevet 24. november 2010 #11 Skrevet 24. november 2010 Her har vi enda ikke opplevd noe spesielt med sjalusi, lillebror på 2 og storesøster snart 5. De krangler litt da, men sånn er det med søsken. Leker mye sammen og, det er artig å se:)
Gjest Skrevet 24. november 2010 #12 Skrevet 24. november 2010 Her også går det bra, men jeg behandler dem likt, og selv om lillesøster krever mye så er han veldig glad i og stolt av henne. Storebror kan komme å ta en leke fra henne, men gi en annen tilbake. Jeg hørte at når de begynner å få enda mer personlighet og lillesøster begynner å virkelig stjele hans ting så blir det vel kanskje mer sjalusi. Men jeg tror nok at han føler mye mer enn det han gir uttrykk for, han er veldig var og følsom. Men vi har sett at han har liksom "holdt henne i hånden" og så "kniper" han liksom litt til noen ganger.. Men hun bare ler så er nok ikke så hardt nei!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 24. november 2010 #13 Skrevet 24. november 2010 Har igrunnen ikke opplevd noe videre med sjalusi hos noen av barna mine, men den/de elste har gjerne blitt mer irritert på minste når denne er blitt mobil og ødelegger leker osv. Den lille sjalusien som har vært/er kommer faktisk stort sett fra den som er minst frem til rundt 2 års alder som ikke liker at de som er støre også får en kos ;-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2010 Takk for mange fine svar dere, det skal bli spennende å se hvordan det utvikler seg her hos oss etterhvert, og det er jo lov å håpe ihvertfall på at sjalusien ikke blir så ille her siden starten er såpass god;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå