Gå til innhold

Økonomi - hvor mye har dere i bakhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt opptatt av å ha noe i bakhånd slik at dersom det plutselig dukker opp noe, så har vi litt i verste tilfelle.

Så bare lurte på hva andre rundt om tenker og gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 100 000, Mer enn vi trenger, men vi har de på børs, så de øker ganske bra når de bare "venter"...

Skrevet

ikke så mye akkurat. Har vel i verst fall BSU kontoer som kan brukes på huslån, men sånn hvis vaskemaskinen skulle ryke eller noe...Ja da må vi ta det på mastercard eller låne av foreldrene våre..Skal virkelig prøve å spare opp "buffer" konto på sikt, men har vært vanskelig nå med nytt hus etc. Da tenker jeg at ca. 20 / 30 tusen er bra for uforutsette ting med bil, hus etc. For vel bli av neste års feriepenger..

Skrevet

Vi har vært veldig bevisste de siste årene på å spare, og selv om vi har levd på bare en lønning i mye av tiden, så har vi klart å sette av ganske mye. Vi føler også det er viktig. Da er vi jo bevisste på pengebruken også, da, men lever ikke med kniven på strupen.

Trenger nytt hus, og det frustrerende er at selv om vi har vært flinke, begge jobber, og vi har å selge, så er det nesten for dyrt! For et marked! Så vi er sjeleglade for at vi har spart iallefall!

Skrevet

Hvordan fungerer det å ha penger på børs??

Suger i sparing, men vil så gjerne...

Hvordan gjør man det?

Skrevet

Ikke noe som helst;) Regner med at ting som regel ordner seg...hehe

Skrevet

Vi prøver å ha minimum 2*mnd lønn i bakhånd i tilfelle noe uforutsett skal skje. Nå er vi i grunn ganske flinke til å spare og har endel mer, men satser på å bruke en god slump i disse dager da vi nettopp har flyttet inn i nytt hus og trenger masse..:)

Skrevet

tror ekspertene anbefaler minst 1 eller 2 månedslønner. Men for meg som tjener lite, hjelper jo ikke det stort :-) har nå 2 lønninger, men håper å komme opp på i allefall 3,

Får utbetalt bare 10 000 kr i mnd, men har ingen utgifter til hobbyen min. Så klarer å spare ca 4000 kr i mnd. Har ingen barn og bor nesten gratis i leiligheten til samboern. Vi har valgt at jeg sparer i stedenfor å kjøpe meg inn i leiligheten slik at jeg har en buffer.

Skrevet

VI har 3 mnd`s lønninger fra hver av oss.. ca 160 000

Skrevet

hei:=)

Jeg jobber i bank, og vi anbefaler for et par å ha ca 2 netto månedslønner på feks. en regningskonto som en buffer. Dersom man har mer enn det, bør man sette det i noe som gir bedre avkastning.

Vi har ca 50.000 kr i buffer, og resten plassert i fond og sparekonto.

Skrevet

Har 60 000 på sparekonto, men 20 000 av de skal over på BSU i januar. Prøver å spare opp til egenkapital på hus, men det er vanskelig når ikke samboer gjør det samme. Men han har rett i at nedbetaling av gjeld også teller. Skulle bare ønske han i hvert fall fylte BSU..

Og så viser det seg at vi må ha prøverør for å få barn, så en del penger kommer til å gå med til det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...