Gå til innhold

Har dere fortalt det??


karolineb

Anbefalte innlegg

Hei! lurer på hvor langt dere er på vei og om dere har fortalt det til venner og familie?? og evnt. hvor langt på vei dere var da dere fortalte det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 5+3 nå. Fortalte det med en gang, eller når det passet sånn til de nærmeste vennene og familien. Sprer det ikke til alle enda. Mye fordi vi har en sønn på snart tre som ikke vet det enda. Vil vente litt med å si det til han, så ikke ventetida blir så lang. Ønsker seg sånn en baby :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he,he..ja vi har en på fire og ei på to og et halvt. de vet det men tror ikke de helt skjønner det. vi har bestemt oss for å vente å fortelle det frem til julaften:) da kan vi liksom finne på noen morsomme gaver til de blivende besteforeldrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+0 idag, og utrooolig dårlig til å holde på hemmeldigheter! :P

Har fortalt det til de nærmeste venninnene mine, og samboeren har fortalt det til de nærmeste kameratene sine - så begynner å bli en del som vet det. Men NÅ er det stopp! Forhåpentligvis klarer jeg å holde maska fram til julaften. Da er det familiens tur til å få nyheten:) Så tar vi resten av verden på nyåret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 på vei og også elendig på å holde hemmeligheter. I tillegg er det noen som spør innimellom fordi de vet at vi prøver(prøvde!)... For å overleve har jeg delt det med mine to søstre og noen venninner(som bor i hver sin by). Har også et stort ønske om å kunne gi en ordentlig fin julegave til de kommende besteforeldrene! Dessuten er det ganske trygt da, i 12 uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sprekkeferdig!! var på tidlig ultralyd og fikk et lite bilde av peanøtten. Legen mente jeg var kortere på vei enn først antatt (jeg er egentlig i juni klubben, men tror jeg heller hører til her i juli ;)) og derfor vil samboer vente ENDA lengre med å fortelle..........Foreldrene hans skal få vite det om to uker, da er jeg 12 fullgåtte uker. De blir besteforeldre for første gang, og derfor vil min samboer gjøre litt ekstra utav det (de skal få bildet av lille peanøtten i et kort)

 

Jeg har fortalt min mor, søster og bror om det. De var der da jeg testet for morro skyld, og da klarte jeg jo ikke akkurat å skjule sjokket! (vi som passet litt på.....) Jeg forventet jo ikke å teste positivt ;) Dette blir mine foreldres 4. barnebarn, så der i huset er det litt mer "vanlig" enn for svigers som ønsker seg så inderlig sitt første barnebarn ;) Jeg gleder meg nesten mer til å fortelle dem det enn min egen familie! Vet det blir gledestårer :D De blir verdens beste besteforeldre!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6+1, og har ikke fortalt det til noen andre enn mannen min (selvfølgelig!) ennå.

Sist gang ventet jeg til 3. måned før jeg fortalte det til familien min, og 4. måned før jeg fortalte det på jobben. Ikke fordi det ikke var planlagt, jeg er bare litt hemmelighetsfull av meg :-)

Men denne gangen tror jeg det blir litt vanskeligere å skjule, særlig siden jeg allerede har fått trøbbel med bekkenet. Jeg som ikke hadde trodd jeg skulle merke noe til det før om 2-3 måneder...

Har lyst til å fortelle familien min denne eller neste helga, da skal hele familien samles hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fekk sjølvsagt vite det då eg tok test i veke 5, og få dagar etterpå valde eg å fortelje det på jobben, då eg har ein jobb med ein del "faremoment" i høve til graviditet (røntgen mellom anna). No er eg 7+5 og er sprekkferdig overfor eit par veninner som også er gravide (4-5 mnd), og foreldra mine. Det vert deira fyrste barnebarn, og det er svært etterlengta, så eg gler meg VELDIG til å fortelje det! Men har også lyst til å gjere det på ein finurleg måte - ikkje berre seie det rett ut. Er jo ei perfekt jolegåve (då er eg også ca 12 v), men trur ikkje eg held ut meir enn ei veke eller to til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+4 nå men vi fortalte det til nærmeste familie, altså foreldre og søsken ganske like etter at vi fant ut av det for litt over to uker siden, etter det har vi sagt det til noen få nære venner som bl.a. visste at vi prøvde, men nå prøver vi å holde maska så godt vi kan. Selv om det kan holde hardt til helga når vi skal på julebord med jobben min og jeg vanligvis ikke er den som er avholdende en kveld uten skikkelig god grunn! :P Trenger en skikkelig god kritthvit løgn nå :D

De magiske 12 ukene er gått 1. nyttårsdag så da er det vel fritt fram med det glade budskap i romjula. Vi holder jo på å sprekke! For ikke å snakke om at det begynner å komme en liten mage, fikk kommentarer om det i går! *holder inne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par venninner som vet det, ett vennepar og søstern min... Hun hadde greidd å finne nicket mitt her inne på BIM/DIB og snoka der, så da ble jeg busta et par dager etter testing gitt.......... :)

Får prøve å holde oss til jul håper jeg for da er jeg ca 10 uker på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5+1 og vi er nogenlunde bestemt på å holde på den gode hemmeligheten til nyåret! Eventuelt finne på noe lurt til juleaften=)) Det vil si, jeg har allerede avslørt meg til søsteren min..ettersom hun (som den eneste i familien) visste vi prøvde! Og når hun da for noen dager siden forhørte seg om fremgangen var det vanskelig å holde på maska :P men deilig å få delt det med noen =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig dårlig på å holde det hemmelig. Men en regel jeg har satt er å si det face-to-face dersom det er mulig. Hadde besøk av søsken i uke 6 for å feire bursdagen min. Særlig at de ville tro på at jeg ikke skulle drikke alkohol uten at jeg var gravid. Fortalte det også da til noen nære venninner. Det er mange middager og fester på denne tiden av året og det er da greit å si det til de aller nærmeste slik at de kan hjelpe deg med å "skjule" det for andre. Besteforeldre må vente enda 2 uker før de får vite noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg har ikke fortalt det til noen enda. Jeg er 8+2 idag. Sprekker snart, har så lyst til å fortelle hele verden det, men samboer har lyst til å vente til 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...