Gå til innhold

Hvilken vinterjakke har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er den veldig varm? Jeg holder rett og slett på å fryser ihjel hver vinter!! Så hva var din redning mot kulden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kjøpe en god dunparkas.

Da snakker jeg fra sportsbutikk, ikke fra HM e.l. - de holder ikke mål. Koster flesk, men er verdt hver krone.

Skrevet

Jeg har Canada Goose Trillium Parka. Utrolig god og varm:-)

Skrevet

Bergans dunjakke. Vintrene ble noe helt annet etter jeg fikk den. Fryser aldri!

Dessuten bruker jeg mye oftere fóret ytterbukse nå, og da er jeg god og varm :)

Skrevet

fjellreven parkas.. sinnsykt god og varm!!

enig med hun over som sier at H&M kåper o.l. rett og slett ikke holder - ikke varmt nok!

Skrevet

Jepp, og heller ikke det de kaller "dunjakke" på Lindex og HM osv. Det er rett og slett ikke godt nok fyll. Sannsynligvis tynner de ut dunet med syntetiske stoffer, akkurat som de gjør med ull i klærne. I tillegg er det ofte utette sømmer og glidelåser.

Gå til en sportsforretning eller fem og spør deg fram. Det er ikke så veldig viktig hvilket merke det er, men det er viktig at det er ekte dun, solide sømmer og glidelåser som det ikke blåser igjennom. Og at jakka ikke er alt for kort. Å ha en skikkelig parkas som går godt over rompa er viktig.

Skrevet

Jack Wolfskin (tysk merke, bedre enn Bergans faktisk!), 2 jakker i 1. Fleecejakke kan tas ut og brukes separat, ytterjakke kan dermed også brukes når dere ikke er så kaldt.

Vet ikke hvor man kan kjøpe Jack Wolfskin i Norge, jeg kjøpte den på skiferie i Østerrike.

Skrevet

har bergans dunjakke og jeg bare elsker den

Skrevet

Jeg hadde engan en HH jakke, akkurat samme opplegg med det som du nevner med det tyske merket. Kjempe god jakke, men vet ikke om den finnes lengere..Er en del år siden hadde den jakken..'

Er også på sporet etter en god jakke nå, har ikke lyst å fryse av meg ben og alt lengere.

Trenger også en varm ytterbukse, noen forslag?? Spes til å gå tur i??

Skrevet

Har kjøpt meg "dunjakke" på sportmann.no. Kosta 299,- og er ufattelig varm. Brukte bare den med tynn ulltrøye under når jeg var på slalomtur en hel dag. Var 18 minus, men jeg var god å varm :)

Skrevet

Canada Goose.

En brun dameutgave. Aner ikke hva den heter og bryr meg heller ikke.

God og varm er den uansett!!!!

Skrevet

Bergans dunparkas. I tillegg har jeg en litt tynnere parkas fra H&M.

Skrevet

Jeg har også sånn 2-i-1 jakke, ytterjakke med uttagbar fôr. Merke The North Face. Veldig fornøyd med den. Har en til fra Fjällräven, kjempebra den også.

Liker ikke dunjakker, da ser jeg ut som Michelinmannen.

Skrevet

Har Fjellreven parkas, beste jakken jeg har hatt:)

Skrevet

Duvetica.Så god og varm! Fryser aldri med den og den har i tillegg en kjempe fin form, sitter fint!

Skrevet

Jeg har en Bergans dunjakke.

Jeg ville aldri kjøpt canada goose jakke pga at de bruker ekte pels i hetten. Jeg syns det er kvalmt med døde, flådde dyr rundt ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...