Gå til innhold

"Nå holder det, gjør det ikke?"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har fått høre at det holder med barn?

Gjett om foreldere, søsken og venner kommer til å få hakeslep når vi forteller at 4. mann er i magen...jeg gleder meg så sinnsykt.

Vi er begge i full jobb, stort hus, passe god økonomi og har kapastiet og lyst til å få et barn til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy.

Sikker på at det bare er en i magen?

Møtte ei som skulle ha en sistemann, 4 barnet.

Det ble nr 4, 5 og 6!!

Skrevet

Akkurat det samme hørte jeg også masse etter vi fikk vårt 3.barn. Men ingen har turt å si dette til meg igjen nå som jeg er gravid med nr 4.

Men den dummeste kommentaren jeg fikk var; hva skal dere med så mange barn??

...........eeeehhhh...........

Skrevet

De tenker vel på ditt/deres beste (selv om du vet selv best).

Men må si at jeg får hakeslepp jeg også når jeg tenker 4 barn. Får alle nok oppmerksomhet osv. Men tenker vel mer at jeg ikke kunne tenke meg 4 barn selv. Før var jo 4 barn helt vanlig:)

Tenk på alle barnebarna du får!

Skrevet

Jeg tror at barn av vår generasjon får får mye oppmerksomhet, blir sett hele tiden- fult fokus.

Jeg tror dette er vedlig uheldig, og tror det er veldig sunt å vokse opp i et miljø hvor man må dele på oppmerksomheten.

Skrevet

Så lenge dere har kapasitet, økonomi, hus osv til det ser jeg ikke problemet.

Men jeg kjenner noen som ønsker seg nr 4 som sliter økonomisk og som har så lite tid til ungene at besteforeldrene passer de nesten hver helg, og har gjerne en unge eller to 2-3dager ekstra i tillegg. Det synes jeg ikke er greit...

Skrevet

Samme opplevde vi, fikk utrolig masse kommentarer da vi ventet og fikk nummer tre. Jeg moret meg også over det og gledet meg til reaksjonene og kommentarene da vi ventet nummer fire..

Men jeg ble overrasket, vet ikke om folk bare skjønte at vi ikke var som dem jeg, for det var overhodet ingen sånne kommentarer på fjerdemann. Alle syntes det var så koselig, at vi var så heldige som fikk en så stor og flott familie, de var misunnelige på oss som fikk det til osv osv.

Eneste kommentaren var fra vår 80 år gamle nabo, da hun skjønte av jeg var gravid igjen sa hun: Har du ikke lært noenting du?

Hehe, ganske morsomt egentlig :)

Skrevet

Jo fikk jeg høre av pappan min når jeg akkurat hadde fått nummer 2. Men jeg vet det var fordi han var bekymmret for helsen min. Jeg hadde veldig tunge svangerskap, hvor det meste gikk galt. Under første fødsel døde nesten jeg og barnet så andre gangen fikk jeg ikke prøve å føde normalt.

Men en dag blir det nok nummer 3 alikevel. bare de to jeg har blir litt større

Skrevet

hehe, jada den fikk vi høre mye når vi fikk nr 3, og enda mer når vi fikk nr 4. Da fikk vi også kommentarer på dette om vi kom til å klare å gi barna nok oppmerksomhet osv.

Nå venter vi nr 5 og jeg grudde meg til alle kommentarene. Men de har latt vente på seg :) Folk som kjenner oss bare flirer. De ser jo at vi fint klarer å ta godt vare på de 4 vi har, at vi er gode foreldre og følger de godt opp. Så da er jo ikke en til så mye til eller fra ;)

Lykke til med nr 4. Det er gøy med mange barn, og jeg gleder meg masse til min nr 5 kommer til våren :)

Skrevet

hehe, jada den fikk vi høre mye når vi fikk nr 3, og enda mer når vi fikk nr 4. Da fikk vi også kommentarer på dette om vi kom til å klare å gi barna nok oppmerksomhet osv.

Nå venter vi nr 5 og jeg grudde meg til alle kommentarene. Men de har latt vente på seg :) Folk som kjenner oss bare flirer. De ser jo at vi fint klarer å ta godt vare på de 4 vi har, at vi er gode foreldre og følger de godt opp. Så da er jo ikke en til så mye til eller fra ;)

Lykke til med nr 4. Det er gøy med mange barn, og jeg gleder meg masse til min nr 5 kommer til våren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...