Multimamma<3<3<3 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Tar meg i å lure på dette etter en tråd tidligere idag hvor anonymistene florerte og det er jo et svare strev å holde styr på alle...! I andre fora bruker man uansett nicket sitt, men man velger heller hvor mye informasjon man legger ut i profilen sin. Hvorfor kan ikke det samme gjelde her inne, spesielt i anonymforum hvor det er mest aktivitet? jeg må si det er forvirrende å forholde seg til klokkeslett, og anonyme innlegg jeg... Mye enklere å "bli kjent" med nickene og dermed klare å få skikkelig oversikt over en lang tråd. Det virker også som om folk bruker anonym bevisst i størstedelen av innleggene sine, hva er da poenget med nick??? Jeg bare spør...
Gjest Kira06 Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Enig med deg i at det blir surr i lange tråder og diskusjoner når man kun refererer til klokkeslett. Litt vanskelig å vite noen ganger om man svarer til rett person:) (så jo alle svarene du fikk på den ene tråden i stad. Det blir jo da vanskelig å vite om det er samme person man svarer til eller ei) Men tror noen har en ganske aktiv profil, og da er det ofte man kanskje ikke ønsker å "utlevere" seg ved f.eks intime spørsmål. Uansett, synes det er hyggelig når folk bruker nick, fordi jeg personlig synes det er lettere å holde oversikten da.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Da får du skrive inne på skravlesiden da vet du. Dette er anonym forumet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Fordi dette er et anonymforum ? Det er meningen å være HELT anonym. Om man vil diskutere løst og fast med nick er skravlesiden et fint alternativ.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Jeg gidder bare ikke trykke på den anonymknappen. Jeg gjør det om jeg har tent til å være med i en "viktig" debatt, eller om jeg føler det på noen måte er relevant å identifisere meg. Ellers spiller det vel liten rolle om man er anonym på anonymforumet, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Fordi jeg kjenner flere her inne og ønsker å kunne spørre om analkløe, hemoroider og andre småpinlige ting uten å bli gjenkjent
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Fordi ingen skal kunne ta meg på at jeg mente en ting en gang og en annen en annen gang- siden jeg finner på mye rart her jeg sitter og kjeder meg
Multimamma<3<3<3 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2010 Jeg skjønner at folk vil være anonyme ved intime spørsmål. Men anonymforumet blir jo brukt til nær sagt "alt", ser jo enkelte først legger ut tråder med spørsmål i rett forum (er jo en haug å velge i), men som siden kopierer og fører det over i anonymforum, for det er jo her ting skjer. Når alt skjer på anonym synes jeg vel kanskje misjonen til forumet blir litt borte? For her stilles det jo spørsmål som man slett ikke bør være flau over eller nødt til å være anonym???
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Svært til føringer du skal legge for hva vi kan skrive om og ikke her på anonymforumet. Kontrollfrik?
Multimamma<3<3<3 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2010 Er slett ikke kontrollfrik, heller undrende til hvorfor det er så himla mange forum når anonymforum blir brukt til stort sett alt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Fordi på anonymforumet får man gjengs oppfatning av ting, og treffer et mye mer variert og avslappet publikum enn på spesialforum. Jeg får som regel svar på de andre foruma også, det tar lenger tid før noen svarer men svarene er som regel lange og gode og gjennomtenkte. Men av og til er det artig å poste det samme innlegget på anonym for å se reaksjonen til folk her også (som regel idiot-svar men noen ganger kan en intelligent sjel glimte til).
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Jeg tørr ikke å stå fram med nick for det er alltid noen som skal slenge med leppa og være frekke.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Fordi det er et anonymforum, fordi det er herlig befriende å kunne tømme seg uten at noen skal definere deg for det senere og fordi jeg ikke skjuler hvem jeg er i nicket mitt og da ikke vil at noe av det jeg skriver av opplevelser eller erfaringer skal "gå utover" min familie og mine venner. Det må være dagens lengste setning
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Hvis du har fulgt med litt her så vil du med jevne mellomrom se tråder som "hvilke nick er idioter?" osv. Jeg orker ikke bli omtalt i slike tråder med nick derfor er jeg anonym. Ikke det at jeg skriver dritt til folk heller, det skal bare ikke noe mer enn litt uenighet, noen sterke meninger eller at man rett og slett fremstår som litt dum, så har du en hat-skare på nakken. Og de blir du aldri kvitt. Derfor velger jeg å være helt anonym. Dessuten svarer folk meg mye mer ærlig når de selv får lov å være anonyme. Trenger ikke ha med intime problemstillinger å gjøre, det er rett og slett bare mer befriende å ikke måtte "forbindes" med noe. Enkel psykologi.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #15 Skrevet 23. november 2010 hva hvis du selv en dag lurer på noe "flaut" og ikke ønsker å "drite" ut ditt eget nick, da er det faktisk godt å være helt anonym
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #16 Skrevet 23. november 2010 hold deg unna anonymforumet hvis du har så i mot de som ønsker å være helt anonyme. så får du signere med nicket ditt andre steder
Lammelåret Skrevet 23. november 2010 #17 Skrevet 23. november 2010 Noen ganger er det fordi jeg ikke gidder å trykke av anonymknappen. Jeg er sikker på at listen over mest aktive brukere er helt feil. Hvis den telte med de anonyme innleggene ville det vært helt andre nick på listene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå