Gjest Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Nå har jeg virkelig fått dilla på å sy!! Har de siste mnd sydd vognpose, meitai, kjole til vesla, stormtrekk til vogna og pute til en ikea barnestol.. Har fryktelig lyst til å sy flere vognposer og meitaier, men det er jo måte på hvor mange man trenger... Blir nok en vår/høst pose etter hvert da men.. Nå må jeg virkelig finne noe mer jeg kan begynne å sy.....
Babysyk85 Skrevet 24. november 2010 #2 Skrevet 24. november 2010 Du kan jo sy bodyer og bukser til. Leste om ei som sydden sånn kantbeskytter til senga eller hva det heter. Har selv også fått skikkelig lyst til å sy, men har ikke kommet skikkelig igång, for jeg har ingen baby å sy til. Hva slags maskin syr du på? Er den proff, eller bare enkel? Min er av de aller enkleste tror jeg. Hvor har du kjøpt stoff? Tenkte jeg skulle bestille på stoff og stil og sy julegaver.
Gjest Skrevet 25. november 2010 #3 Skrevet 25. november 2010 Har planer om å sy noen bukser, må bare å laget eller kjøpt mønster... Sliter med at buksene hennes er alt for vide.. men må ha stor str for lengden.. Jeg har en Brother Anniversary som er utrolig god å sy med.. Den trer til og med i nåla selv.. Fine og enkle innstillinger og du kan velge om du syr med pedal eller med å trykke på en knapp.. Veldig lett å stille hastigheten også.. Foreløpig har jeg kjøpt stoff på Lillestrøm sysenter og litt på jysk. Jeg har ikke akkurat peiling på stoff, så det er allright å få litt hjelp og råd av de som jobber der.. Syns også det er greit å kjenne på stoffene når jeg velger... Men kommer nok til å reise til Stoff og stil etterhvert..
Babysyk85 Skrevet 25. november 2010 #4 Skrevet 25. november 2010 Da er det bra hun har en mor som er flink til å sy, så hun får passe bukser For en luksus-maskin du har da! Det kommer stoff og stil på alnabru til februar, hvis du ikke har fått det med deg allerede. Kanskje kortere (hvis du bor i lillestrøm). http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html Der har du oppskrift på bukse, men det er ikke mønster med da, men kanskje du klarer å lage det selv ved å ta mål av jenta di.
Gjest Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Hurra! Da skal jeg begynne å "vanke" der... Har sett på den oppskriften før tror jeg.. Tenkte å lage mønster ut fra en lignende bukse hun har.. Har nå sydd et tredobblet fleee trekk til bilstolen.. Blei egentlig godt og varmt, selv om jeg feilberegnet lengden på beina hennes og snart må skjøte på en bit til.. Deilig å ikke trenge å kle på henne så utrolig mye..
Babysyk85 Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Så smart med fleecetrekk til bilstolen. Har du noe mønster på det som jeg kunne fått? Har ei venninne som nylig har fått baby, kunne vært morsomt å gi det til lille jenta i julegave
Gjest Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg tok bare mål av stolen og begynte å klippe.. Et firkantet stykke oppå, med avrundede hjørnet i fotenden, så en kant rundt som hadde en litt stor sømkant nederst til å tre i strikk.. tredde i strikk og festet på duffelcoat knapper på strikken.. Har allerede brukt den masse! Setter bare på henne en ulldress og har på trekket.. På veldig kalde dager putter jeg også et ullteppe innenfor som jeg tar ut når hun er satt i bilen..
Gjest Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 men det er lurt å lage den for lang, så det blir plass til lange bein etter hvert.. Jeg lagde da bare det firkantede stykke litt lenger, så det blei mer som en pose..
Babysyk85 Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Er ikke så god på maskinen enda, så jeg får se hva jeg får til. Men takk for det
Gjest Skrevet 29. november 2010 #10 Skrevet 29. november 2010 Kjøpte et fleeceteppe til 40 kr på Ica... Billig og varmt.. Og da er det ikke så farlig om det ikke blir rett første gangen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå