Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Var hos legen i dag og hun ville sende meg til Ahus for å fastslå en litt bedre termin. Jeg skjønte ikke helt grunnlaget hennes for det, men jeg klager ikke på å skulle få se den lille. Det jeg lurer på er hvor lang tid det er å vente på en sånn ultralyd? Legen hadde ikke peiling.
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Hmm.. det var rart hun ville det da.. Hvor langt på vei er du? Har hørt at i uke 18 er det beste for å fastsette termin og blir det senere enn det kan det bli vanskeligere.. Jeg selv kommer til å være 19+2 så håper ikke det har noe å si egentlig. Jeg tror ikke det er så lang ventetid, så lenge legen sender henvisningen ganske fort så burde det ikke ta så mange dagene før du hører noe
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2010 Det er ikke til ordinær ultralyd, jeg er bare i uke 5 eller 6.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Man kan fint fastsette termin mye før uke 18!! Jeg hadde X antall UL forrige gang allerede fra uke 2 fram til fødsel og alle var enige i 23 februar unntatt ordinær UL som sa den 28 februar... Det nekta alle sammen på i ettertid, alle sa at den 23 var den rette termin!!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2010 Ja, ok. men det jeg lurer på er hvor lang tid det tar fra legen sender henvisning til jeg får time?
Julle Bullen Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 aner ikke hvordan det er med ultralyd. men jeg ble henvist til Ahus for celleprøver og kom inn etter 2uker eller noe. Virket som at de har kort ventetid på henvisninger som gjelder litt mer akutte. ting. Mener ikke å skremme deg, men vil jo tro at du blir prioritert når du har henvisning og er gravid :-) noen pasienter er viktigere enn andre. Masse lykke til!
Lillemy89 Skrevet 24. november 2010 #7 Skrevet 24. november 2010 jeg ble også sendt til ahus for å ta en tidlig ul i sommer. jeg fikk vel innkalling i posten et par dager etter jeg hadde vært hos legen. og fikk da time 9 dager senere. jeg var da i uke 10. det var bare for å "se" hvor langt jeg var på vei. de sa dessuten at tidlig ul gir den mest korrekte terminen.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 24. november 2010 #8 Skrevet 24. november 2010 Jeg var på tidlig UL med førstemann og når jeg gikk til legen var jeg rundt 4 uker på vei. Fikk brev i posten en uke eller to etter jeg var hos lege. Men fikk ikke time før jeg var 10+4.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå