Gå til innhold

Bruker barna deres kuldekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Googla kuldekrem for å finne ut hvilket merke som er best, og kom da over en artikkel..

Det var en professor på hudavdelingen på Ullevål, som IKKE anbefaler kuldekrem..

Fordi de inneholder oljer, som legger seg som et lag utenpå huden.. Dermed svetter huden, og man kan få kuldeskader..

Ble litt usikker jeg nå..

Fikk beskjed i bhg idag om å ta med kuldekrem.. (noe han ikke brukte i fjor)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri brukt, og ingen har fått kuldeskader.

Skrevet

Bruker kuldekrem når det har vært -7/-8 grader og i dag når det var -10

Skrevet

Alle steder jeg leser, så er kuldekrem bare for å holde huden myk og at den ikke skal bli tørr?? Tror jeg snakker med dem i morra jeg.. Han hadde ingen problemer i fjor, og har ikke hatt noen problemer hittil i vinter..

Skrevet

Bruker ikke kuldekrem på ungene, vi pleier å smøre de med en feit krem om kvelden når vi har vaska ansiktet! Har bodd i Longyearbyen i 4 år, og brukte ikke kuldekrem på de der oppe heller!

Skrevet

Bruker kuldekrem på eldstemann akkurat der han pleier få atopisk eksem :)

Skrevet

Har aldri brukt kuldekrem på hverken meg selv eller mine barn. Mens en venninne av meg sværger til denne kremen, hennes barn har fått frostskader i ansiktet som nå er blitt bra igjen kansje kremen som har gjort dette... har du link til den artikkelen så kan jeg vise den til henne...

Skrevet

Ja, må det. Om ikke får han kuldesår rundt munnen og sprekker i kinnene. Veldig sart hud.

Skrevet

I den artikkelen så står det vel ikke akkurat at man ikke bør smøre..? Dessuten er artikkelen fra 2004. Det bør man alltid tenke på;)

Det står at kuldekremer kan gi falsk trygghet, ettersom jeg leser... Og at man helst bør smøre med vanlig fet krem noen timer før man skal ut.

Skrevet

Lillebror blir smørt med fet krem noen ganger i løpet av dagen og det har alltid holdt.

Kjøpte kuldekrem til storesøster etter at hun fikk noen stygge kuldeskader eller mer utslett kanskje. Dette har forsvunnet etter at jeg kjøpte kremen og satt den i bhg.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, det gjør vi ikke, og vi bor en plass hvor det er kaldere enn de fleste plasser i Norge om vinteren. Kuldekrem er for ekstreme forhold, som å krysse Nordpolen eller noe sånn.

Kuldekrem er i bestefall unødvendig, i verste fall kan det gi frostskader. 7-10 kuldegrader er da ikke kulde, og slettes ikke kulde som huden ikke tåler om man er fornuftig kledd ellers.

Om vinteren skal man være forsiktig med å vaske ansiktet for mye om morgenen, kanskje bare tørke over med en fuktig klut slik at hudens naturlige fettlag ikke forstyrres. Ingen krem, men man kan gjerne smøre inn litt god krem eller enda bedre: litt naturlig olje om kvelden. Det er nemlig det som kan være problemet - ikke at man trenger beskyttelse mot kulden, men at huden kan bli tørr pga temperaturforskjeller mellom inne og ute, samt tørrere inneluft.

Jeg blir sjokkert over hva barnehager tror det har greie på enkelte steder og hva de blander seg inn i.

Skrevet

Her må vi bruke kuldekrem. Prøvde i fjor å ikke bruke det men endte opp med at jenta vår ble tørr i huden og iskald og nå sliter vi med at hun blir glovarm i kinnene og knallrød etter hun har vært ute. Så vi smører på krem når vi legger henne, tar henne opp og så smører bhg en gang. Hjelper på her så.

Bruker en som heter Propolis. Kjøper den av pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...