Gå til innhold

Ung og førstegangsgravid


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har hatt mye ubeskyttet sex,også før vi ble sammen ( da vi drev) 5 dager etter at vi ble sammen(dette var i oktober)

hadde jeg eggløsning. og jeg tok test idag.

Den sier at jeg er 7 uker på vei.

Kan noen fortelle meg litt om graviditet?

 

hilsen hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Fant ut at jeg skulle skrive et par ord :) Det første jeg ville gjort var å gå til helsesøster på skolen din eller eventuelt lege (fastlege). De vil gi deg all informasjon du trenger om de valgene du har og veien videre utifra det du bestemmer deg for. Jeg svarer deg fordi jeg selv var i samme situasjon som svært ung, da valgte jeg å avbryte, men dette er 100% ditt valg og det må du klare å stå inne for 100% selv. Det er viktig å tenke nøye igjennom det og tenke fremover, på konsekvensene av ditt valg. Om du velger å fullføre, så er det også noe som dine omgivelser bør respektere og støtte deg 100% i. Ikke la deg dytte inn i en avgjørelse du ikke er overbevist om selv. Husk at alt går, og man har gode støtteordninger i dagens Norge :)

 

 

Ellers er det jo mye informasjon tilgjengelig om graviditet på nett, men jeg ville nok ha skyndtet meg å søke råd hos profesjonelle. Jeg fikk bestilt meg time hos lege samme dag som jeg fant det ut den gangen (dette er over ti år siden, så jeg visste ikke om slike forum som dette den gangen). Legen min var svært proff og jeg fikk snakket lenge sammen med ham om situasjonen min. Husk at du ikke er alene, og at det er mange unge kvinner som blir gravide hvert år :)

 

Lykke til videre uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...