La vita è bella <3 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 fant akkurat ut at jeg tror jeg har misforstått hele opplegget. Er på tur å kjøpe maxi-cosi pebble med base fordi den er best i test, men den her basen kan kanskje bare festes i nyere biler?? Vi har en 16 og en 26 år gammel bil.. Sliter vi? Mannen som skulle kjøpe, men de var fri for øyeblikket
Miss Snow Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Til de fleste seter går det an å kjøpe en beltebase, som kan brukes der det ikke er isofix. Det er ikke like sikkert, men allikevel mye sikrere enn å feste bare i selen. Vi har en ny- og en eldre bil, så vi har montert isofixbasen i nybilen og kjøpt beltebasen som passer til setet i den eldre bilen. Jeg veit ikke hvordan det er med setet dere har tenkt til å kjøpe, men bare spør i butikken, så veit de sikkert hva som fungerer og ikke
Babyønske �� Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Til Pebble kan du kun bruke Familyfix basen og den kan kun festes med isofix,(som kun er å få i biler som er 5-10 år gamle). Det går riktignok an å ettermontere isofix i mange biler, tror ikke det er så veldig dyrt. Velger du Cabriofix derimot, har du flere baser å velge mellom, bla Easybase2, som kun festes med bilbelter, eller EasyFix som festes med enten bilbelter eller isofix. Cabriofix er også en god bilstol, du gjør ikke noe dårlig valg om du velger den.
Gjest Mentha♥med kul på magen♥ Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Vi kjøpte maxi cosi cabriofix. Der kan basen festes med bilbeltet, og dermed får man samme sikkerheten som med isofix Vet ikke hvordan det er med pebble, men jeg ble anbefalt å ikke bruke family fix basen som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe (pga at den passer med større sete). Dette var fordi at det neste setet som passer på basen må snus framover, og det vil ikke jeg (altså fra ca 1 års alder).
ungmortil3 Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Du bør sjekke ut kampanjen Reflex har nå på Maxi cosi cabriofix med easy fix base. Den trenger du ikke isofix til, kan også festes med belte. Se side 4 http://www.bildekarusell.com/reflex/DMuke47-48/
La vita è bella <3 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2010 Tusen takk! Har ikke reflex i nærheten, men skal høre med svigerinna mi som skal til en by med reflexbutikk i helga.
Denishil Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Må bare få korrigere opplysningen over her om at Pebble kun går på family fix basen med isofix. Dette medfører IKKE riktighet da Pebble også kan brukes på Easybase2 som festes med både isofix og vanlig belte. Så ingen grun til å ikke velge Pebble selv om du har gammel bil =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå