Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 `Har ingen som kan sitte barnevakt Kan jeg ta med ungen min på 2 år på UL? Litt dumt er at ingen far kan passe han på UL så da er det kanskje ikke lov? :s
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Hva som er lov vet jeg ikke, men jeg vil uansett ikke anbefale det. Det er en medisink undersøkelse og man kan i sjeldne tilfeller få dårlige nyheter og det kan være vanskelig å takle med en 2 åring til stede. Prøv å få barnevakt. Du har ikke barnehageplass?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 jo har det men ul er på kveldstid. så har bare to alternativer: 1. ta med 2åringen. 2. ikke dra på UL
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Det bruker å stå i innkallelsen at de helst ser at man ikke har med barn pga uroen det kan medføre. Har 2 åring selv, og det hadde ikke gått an å ha med han. Har ikke så mange til å passe selv, da vi nylig har flyttet og ikke kjenner så mange her enda, nærmeste familie bor langt unna. Men heldigvis ordnet det seg slik at min mor kunne ta uten noen feriedager og komme. Vi skal ha ultralyd denne uka. Kunne selvsagt reist alene, og latt pappaen passe, men syns en ul er så spesielt at jeg vil dele det med pappaen også.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Vi har tatt med, og selv vår urokråke satt musestille hele tiden. Var så spennende atte. Synes også det var en fin måte å inkludere storesøsken i det nye barnet, og vise at selv om det kom en til vil de alltid være like viktige.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 okei, takk. da vet jeg at det er lov:) takk og pris
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Jeg har dessverre opplevd å få kjempedårlige nyheter på ultralyd - sjansen for det er selvsagt veldig liten, men det skjer. I mitt tilfelle ble det sykehusinnleggelse og dødfødsel.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 om alternativet er å ikke dra på UL at all så syns jeg det er bedre å ta med 2åringen. selvfølgelig gjør jeg ikke det om jeg har et annet valg. måtte bare se hva som er lov og ikke lov så slipper jeg å beskymre meg for å kanskje ikke få ul. håper jeg slipper å ha han med
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Hvis det er første UL hadde jeg nok prøvd veldig hardt å finne noen som kan passe 2-åringen, eller evt flytte timen. HVIS de finner noe negativt på UL så kan det bli enda vanskeligere når du har med et lite barn i tillegg, og hn kan i verste fall bli skremt. Jeg vet ingenting om hvordan ditt barn er, men jeg ville ikke tatt med mitt på første UL undersøkelse i alle fall.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Det anbefales ikke (i tilfelle noe er galt kanskje?) Men, må man så må man. Vi hadde med jenta på 1,5 på 3d UL. Ikke fordi vi ikke hadde barnevakt, men fordi vi ville. Men, da hadde vi jo allerede tatt vanlig UL, og sjekket om noe var galt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 på st.olavs er det ikke lov, enkelt og greit. Og jeg synes det er helt greit. UL er ikke underholdning, men en medisinsk undersøkelse, du KAN ikke vite at alt står bra til på forhånd. Det er dessverre de som får dårlig nyheter.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Visst kan UL være underholdning;)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #15 Skrevet 23. november 2010 hehe jeg har ikke fått UL enda altså. men vil bare vite om hvis alt hadde gått imot meg (som det har gjort i det siste) og jeg ikke skulle fått tak i barnevakt, om det hadde vært mulig å ta han med. e r så beskymret for alt fortiden så nå beskymret dette meg visst også. fint å vite at det er MULIG å ta han med om alt av barnevakt skulle gå skeis. betryggende å vite
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #16 Skrevet 23. november 2010 Hadde med to åring da jeg ventet nr 2, og hadde med 1åring da jeg ventet nr 3: de sov seg gjennom det for var midt på dagen. Ringte og spurte først om det var greit, for visste jo ikke om de kom til å sove.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #17 Skrevet 23. november 2010 Det er ikke lov hos oss. Vi fikk beskjed om hjertefeil og jeg ble kjempe lei meg. Jeg hadde aldri tatt med meg et barn på UL med denne erfaringen bak meg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #18 Skrevet 23. november 2010 Ikke lov på sykehuset her heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå