Gå til innhold

trenger DESPERAT hjelp! veldig alvorlig problem for meg dette her:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har avbrutt aborttimen min. kommer ikke til å klare å ta abort. bf kommer til å bli illsint. kanskje han tar selvmord. han truet med selvmord da jeg sa jeg var blitt gravid. hvordan fortelle det at jeg avbrøt aborttimen og ikke klarte gjennomføre det? :o føler han er ustabil :/

nå er jeg alvorlig redd for bf her. :( nesten så jeg vil ha politibeskyttelse når jeg forteller det (nei det var en overdrivelse, vet de ikke hadde stilt opp på slikt hehe), men gruer meg helt vanvittig mye.

hvordan si det? skal si det over msn hvertfall. han ble jo rasende da jeg sa jeg var blitt gravid på prevensjon. huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen for, at en man blir så sint på slikt?? Er han voldelelig?? Det må nå ligge mye bak slik illsint. Har du snakket med han hvorfor han reagerer slik??

En kjent nær person ved din side, da du forteller det (eller sende sms). Er nå greit å kunne ha en som støtter da du formidler det.

Masse lykke til!!

Skrevet

han hørtes nesten farlig ut. Ha for all del noen med deg iallefall. Enkelte kan jo finne på å slå dama i magen om hun er gravid og det er veldig uønsket.

Skrevet

Hvor gammel er du ?

Du er en tøff jente som står i mot presset, og gjør det som føles rett for deg! Hadde jeg vært deg hadde jeg nok "søkt ly" hos en god venn eller et familiemedlem. Har du noen du kan være hos ? Er ikke noe kjekkt når barnefar reagerer på den måten. Vi får håpe han endrer mening etterhvert og at han ikke gjør alvor av truslene sine. Du trenger ikke å si det til han ansikt til ansikt. Siden du allerede nå vet at han ikke kommer til å like det er det kanskje like greit å bare sende en melding, eller et brev.

Lykke til videre i graviditeten - du er veldig tøff ! :-) Klem fra meg.

Skrevet

Er dere fortsatt sammen?

Er dere det så slår du opp. Deretter kan du fortelle ham at du har valgt å beholde barnet, men ikke alene!

Ikke la ham gi deg dårlig samvittighet. Om du ikke ønsker å ta abort bør ingen "tvinge" deg til dette, og iallefall ikke med hjelp av trusler om selvmord! Om du virkelig er bekymret for hans liv og helse kan du jo kontakte myndighetene med det du vet.

Skrevet

sint nok til at diverse ting ble ødelagt, fks mobilen. :( slo løs på saker og ting ja.

og at han kom til å hate meg resten av livet, og ta selvmord. og han sa at det er min skyld at barnets far tok livet sitt, og han sa at jeg må leve med sorgen til barnet resten av livet + dårlig samvittighet. var så mye grusomt :/

og det var til og med tross i at jeg sa jeg kom til å ta abort.

lurer på hvordan han blir når jeg sier jeg ikke klarte gjennomføre det :o

Skrevet

Sørg for at det er noen i nærheten når du forteller!

(offentlig rom - kafe e.l eller at noen i din fam eller venner er der)

Ingen fortjener å få en slik beskjed på msn med mindre du mener det er virkelig farlig å være i nærheten av ham. Mener du det, skal du søke tilflukt hos noen andre i noen dager.

Ev selvmord er aldri noen annens feil.

Du er tøff!

Skrevet

takk for svar. vi er ikke kjærester. vi var på dealern. VAR. han ble så sint. og han har ikke villet møte meg heller så må nok si det skriftlig, ellers får han aldri beskjeden. vet han hadde avvist blankt om jeg hadde bedt han møte meg for har nemlig prøvd et par ganger på å møte han.

også er jeg nok litt pysete, vet ikke om jeg tør å møte han :( redd for hva som kan skje.

takk for svar

Skrevet

Om han reagerte som du sier, så synes jeg uansett ikke at han fortjener å få beskjeden ansikt til ansikt. Ta det på msn eller over en mail eller brev om det føles best for deg. Det viktigste er at han får beskjeden.

En annen ting. De som truer med selvmord utfører det veldig sjelden. Det er nok bare en tom trussel. Hvorfor skulle han ta livet av seg fordi du er gravid og han er faren. Han kan vel bare gjøre som andre. La være å ha kontakt og betale minst mulig bidrag.

Ingen lett situasjon for deg. Synes du er kjempe tøff som ikke lar deg presse til abort når det ikke føles riktig.

Lykke til.

Skrevet

å han ville ha kontakt med barnet og 0 kontakt med meg, helt til han tok selvmord. fordi han ville at jeg skulle leve med barnets sorg og spurte om jeg var villig til å leve med det. :/

takk for at du syns jeg er tøff. koslig å høre positive ting om at jeg beholdt :)

Skrevet

Men noen som har tips til hva jeg kan skrive? hadde satt sånn pris på det.

Skrevet

Hvis du skal skrive det i en melding eller lignende, så hadde jeg nok vært ganske enkel og klar. Skrevet noe sånn som "Etter nøye vurdering har jeg bestemt meg for å beholde barnet" osv.

Ikke noe vits med masse unnskyldninger og utbroderinger om hvorfor på en melding, spesielt ikke hvis du vet at han klikker uansett. Kort og klar beskjed, slik at han forstår at du mener dette.

Skrevet

Glemte forresten å si lykke til og gratulerer med den lille i magen:)

Skrevet

Han høres psykisk ustabil ut ja. Sørg for å få støtte og hjelp fra venner/familie. Kanskje en venn av deg kan være tilstede mens du sier det til han? Man skal ikke spøke med selvmord, men ofte kan "syke" folk true med selvmord for å få viljen sin igjennom, hvis de er sint nok..

Hvis du skal skrive til han, si at du har valgt å beholde barnet. Rett og slett. Jeg ville ikke latt en så ustabil person ha kontakt med barnet mitt. Dette er DITT valg, ikke hans.

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Jeg er enig med de over her som sier at du for all del ikke må være alene når han får vite det. Vet han hvor du bor, siden dere var på dealern? I så fall ville jeg vurdert å reise bort et par dager, bo hos foreldre, venner e.l. Vet ikke om han kan finne på å komme dundrende på døra i sinne?

Du trenger ikke møte han igjen om du ikke vil det selv, all kontakt kan gå gjennom det offentlige, og hvis han er så ustabil og oppfarende som du sier er det nok ikke noe problem å nekte han samvær etter fødsel.

Jeg synes du er utrolig tøff, og det står stor respekt av valget du har tatt! Håper du har mange rundt deg som støtter deg, både med det kommende barnet ditt og mot en psykisk ustabil bf.

Og, jeg vil bare poengtere (selv om jeg ser flere andre her også har gjort det), hans evt selvmord er ALDRI din feil! Tomme tønner ramler mest, og jeg har liten tro på at han faktisk vil gjennomføre et selvmord når han bråker så fælt om det. Men dersom han skulle finne på det, så for all del, IKKE klandre deg selv. Det er han som har problemer, ikke du!

Stå på, du flinke jente! :)

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

...og du? Hvis du er alvorlig redd for han, så ville jeg ikke nølt med å kontakte politiet og forklare situasjonen. Heller en gang for mye! :)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde droppet hele fyren. Ville ikke hatt han som far til barnet, ikke før nav kontakter han og ber om dna test

Skrevet

Ville ikke sagt noe til ham, fått babyen og ført opp far som ukjent. ALDRI om en slik type skulle fått samvær og omsorg for mitt barn!!!

Skrevet

Er det ikke ulovlig å oppgi "ukjent" under far, om man faktisk vet hvem som er faren?

Uansett, jeg synes du er modig, som velger det som er rett for deg.

Og jeg synes ordtaket: er du med på leken, får du tåle steken, passer bra her, og i alle andre tilfeller hvor det klikker for far, når man blir uplanlagte gravide.

Om han har så angst for å bli far at han må ta livet sitt dersom det skulle skje, får han heller avstå fra sex.

For en utrolig patetisk type! Ville aldri involvert han i livet til barnet mitt. Alt han sier er for å psyke deg ut, og få deg til å ta abort, av dårlig samvittighet.

Jeg ville sendt han en tekstmelding, skrevet noe som at: Jeg beholder barnet. Du trenger ikke forholde deg til det annet enn økonomiske forpliktelser. NAV tar kontakt når det er aktuelt.

Han fortjener virkelig ingen forklaring, unskyldning eller noe beskjed ansikt til ansikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...