Gå til innhold

Ikke mer enn noen dager siden jeg kommenterte her inne at "nei, jeg er ikke kvalm i det hele tatt".....


april79

Anbefalte innlegg

...Og gjett om jeg har fått igjen for det utsagnet! Fyttikatta! Morgene, spesielt, er helt forferdelige! Jeg er nå 5+5 og har to barn fra før som skal gjøres klar til skole og barnehage, før jeg selv drar på jobb som lærer på ungdomskole. Og nå blir det litt klaging her, altså, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette, jeg altså! Jeg er ikke akkurat den som bestiller legetime straks jeg kjenner meg uvel, men nå lurer jeg faktisk litt på om det hadde vært noe. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal fungere som mamma og lærer i fulltid når jeg er i så dårlig form hver dag! Selv om jeg prøver å passe på meg selv og spise lite, men ofte, så fungerer jeg svært dårlig i hverdagen. Er dette sykemeldingsgrunnlag? Er fullstendig klar over at svangerskap ikke er en sykdom, og har aldri vært borte pga svangerskapskvalme før, men når man nesten blir syk av symptomene, er det da riktig å be om sykemelding? Huff... litt rådvill, og samtidig føler jeg meg veldig pinglete... Kanskje noen andre som er i samme situasjon som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, høres ikke kjekt ut.

Kjenner veldig godt til følelsen. Nei, graviditet (som normaltilstand) er ikke en sykdom, men når man får plager utenom det normale så er det lov å tenke på seg selv. Hvis man ikke fungerer i hverdagen så kan det definitivt være sykemeldingsgrunnlag. Og absolutt ingen grunn til å føle deg pinglete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ikke i helt samme situasjon men jeg er også veldig kvalm og spyr innimellom, og går hjemme med ei lita på snart 2 år, og kjenner meg helt utmattet.. spydde som en gris forrige svangerskap men kunne ikke huske at det var såå gale. Verre å bare gå å være dårlig, så er nesten litt glad når jeg spyr slik at jeg blir bedre:) Jeg ville sykemeldt meg om jeg var deg. Det er forferdelig å jobbe når man føler seg elendig. Jeg jobbet hele sist svangerskap og måtte hoppe av buss for å spy, og fly frem å tilbake på do for å spy sov..grusomt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Selvfølgelig kan du få legen til å sykemelde deg. Jeg sliter selv med kvalme og ligger på sofaen hele dagen, klarer ikke fokusere på annet enn hvordan jeg skal overleve. :) Jeg har vært sykemeldt i alle mine svangerskap pga kvalme og det har aldri vært et problem hos legen. Men har lest her inne at ikke alle leger er like forståelsesfulle, så si sannheten hos lege. Ikke si at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...