Gå til innhold

Er det flere som nattammer 1-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fremdeles jenta mi 1-2 ganger hver natt og vet ikke hvordan jeg skal slutte.. Jeg begynner på jobb igjen neste uke, og hun trenger jo ikke mat på natta. Det er kun kos. HUn ligger i senga og 'vræler' og når hun får komme opp i min seng sukker hun tilfreds og suger villig på puppen og sovner igjen ganske kjapt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp.13 mnd nå, ammer ihvertfall 3 ganger per natt og er selvsagt utslitt...

Skrevet

Må du slutte da? Synes det høres ganske normalt ut. De fleste jeg kjenner nattavvenner ikke da ;)

Skrevet

Jeg sluttet for snart 1 mnd siden.Snart (om 2 mnd) er hun 2 år!!!!

Følte at jeg amma fra 1 på natta til klokka ringte.Så godt og være ferdig nå.

Pappan stod opp og bare ga smokken og sang litt. Nå sover hun HELE natta i sin seng.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ammet min til han var 15 mnd jeg;)

Så lenge du ikke syns det er for mye styr, så hold på kosen du:)

Lilleknott sluttet plutselig å våkne på natten- helt av seg selv!

Skrevet

Normalt? Jeg kjenner absolutt ingen som nattammer barn som er 1 år eller eldre.

Skrevet

Gjorde det ja.

Men vi opplevde stadig oftere at han ikke sovnet igjen, eller at han våknet etter et par timer og ikke ville sove, heller ikke ha mer pupp. Så når han var 14 mnd måtte vi bare bite oss i det og nattavvenne i håp om bedre nattesøvn.

Jeg holdt meg da unna soverommet noen netter. Pappaen var der når han våknet, ga vann på flaske hvis han var tørst. Det var mye skriking og sinne de 2 første nettene, 3 natta gikk det mye bedre, og 4 natta sov han flere timer sammenhengende enn noen gang.

Han begynte imidlertid ikke å sove hele natta. Til det var nok oppvåkningsvanen for innarbeidet. Men pupp hadde han ikke behov for lenger.

Han sov ikke natta gjennom før jeg sluttet helt å amme når han var 18 mnd.

Skrevet

De fleste jeg kjenner er mer enn snittet opptatt av trygg tilknytning. Ergo blir det normalen.

Skrevet

Godt å høre at det er flere :)

Vi skal prøve å få henne på eget rom når pappaen skal være hjemme i permisjon og se om det hjelper.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...