Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg i sommer fikk besked om at jeg hadde rett på dsse pengene og fikk beskjed om å søke overgangstødnad og fikk avslag på dem etter 3 måneder, og nå søte jeg arbeidsavklaringspenger siden det var det jeg ahdde rett på egentlig, så har jeg drevet å sende meldekort de to siste månedene, og nå har jeg fått godkjent arbeidsavklaringpenger men kun for to uker, jeg sitter her og gråter jeg nå, jeg har fått utsatt to barnehage regninger og eg har sykt mye å betale, så nå har jeg kun 5000 kr å betale alt på. Jeg er såå sykt lei meg, jeg fikk beskjed om at jeg skulle få penger fra den dagen jeg begynnte å sende meldekort, de betaler bare fra mottat dato søknad, altså når forvaltningen fikk inn søknaden
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Synes du skal ringe til nav- kontoret ditt og be om å så snakke med en saksbehandler. Jeg kjenner ikke saken din, men det høres kjempevanskelig ut. Kanskje du bør søke sosialhjelp, i allefall hjelp til å få betale barnehageregningene dine. Vi mener det er viktig at barn ikke mister barnehageplassen sin, og dersom du har gått uten midler så lenge er det stor mulighet for at du har rett på noe. Nav- dame.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Ja dette har vært en 5 helvetes måneder for meg uten penger, jeg har levd på lånekassen men den måtte jeg si opp og alt må bli betalt tilbake PGA nav gjorde en feil, først var skolen jeg skulle gå på godkejnt så ble den ikke godkjent likevel , og nå har jeg bodd hos mine foreldre og levd på drittpenger.. ebtalt husleie tl mine foreldre og virkelig prøvd å få regninger betalt.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Oergangsstlønad og AAP er jo to helt forskjellige stønader beregnet på helt forskjellige grupper. Har du satt deg inn i kriteriene for disse? Overgangsstønad er for aleneforeldre. Enten er du alene eller så er du det ikke. Har du fått avslag fordi du bor sammen med far? AAP er for de som har nedsatt arbeidsevne og som er i behandling eller tiltak, og det er helt andre inngangskriterier og helt andre krav til den som mottar stønaden enn overgangsstønad. det er helt riktig at AAP kun kan gis fra den dagen søknaden er mottatt. Du kan klage på vedtaket dersom du mener at du ikke leverte inn søknaden tidligere pga feil informasjon fra NAV. Ift meldekort, er det også mange som får overgangsstønad som må levere meldkort. det at du har levert meldekort har ignenting med evt rettigheter til AAP å gjøre
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Ok, nei jeg fyller kritereiene til både Overgangstødnad og AAP , er enslig forsørger, begynnte på en utdannselse og måtte avslutte, så siden jeg har et "handikapp" får jeg AAP, og det ble inviglet nå. De har også sagt dem øsnker å la meg begynne på skolen igjen til neste år. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få betalt fra den dagen jeg sender meldekort, og siden jeg ikke hadde sendt fra sommeren, fikk jeg kun fra de månende jeg hadde begynnt å sende inn meddekort i høsten, nå får jeg vite at det er kun fra søknadsdato!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Hvis du fyller kriteriene for overgangsstønad, ville du jo ikke fått avslag på det! mener du at du fortsatt fyller vilkårene for overgangsstønad, må du jo klage på avslaget slik at du får utbetalt stønaden! man får ikke AAP pga et handicap, men pga nedatt arbeidsevne som må være forårsaket av f.eks sykdom, skade eller handikap
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Jepp og det hr jeg. Jeg fikk vite jeg hadde 1 år igjen rett på overgangstødnad jeg kunne få i forbindelse med utdannelse. Og jeg snkket med dem på lokale kontoret og forklarte skole jeg skulle gå på osv, jada det måtte jeg bare søke på!! Og jeg begynnte jo på denne skolen, tok et lån fra lånekassen. Så to måneder senere får jeg brev om avslag. Så nå må jeg betale tilbake låneksaane også.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Hvor gammel er ungen din og har du hatt OS før?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Barnet mitt er 4, og ja jeg har hatt OS i alle år
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Har du allerede en yrkesutdannelse, så har du ikke rett på utvidet overgangsstønadstid....
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Hvis barnet ditt er 4 år, hvorfor har du ikke gått på skole etter barnet var fylt 1 år å du kunne få barnehageplass. Du har jo hatt OS i over 2 år, kunne jo gått på skole da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå