Vicky 83 Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Jeg vurderer å bare fortsette nattammingen frem til gutten min slutter av seg selv. Nå er han seks mnd. Nattammingen har bare blitt mer og mer slitsom i det siste, men jeg tror det er aller mest på grunn av forventningen om å snart kunne sove en hel natt. Alt tilsier jo at han ikke trenger nattmåltid. Han er en frisk og fin gutt på et halvt år, og spiser tre måltider fast føde hver dag. I natt sovnet han 07.10. Klokken 11.50 våknet han og skulle ha mat. Sovnet rett etterpå. Våknet igjen klokken 03.40. Da prøvde jeg å gi han smokken, men da ble han illsint. Ammet han igjen. Når ammingen var over var han våken. Jeg la meg til å sove, og klokken 05.30 våknet jeg igjen av alle lydene hans og la han opp i sengen vår. Dette er jo egentlig ikke så veldig gale, men når man er innstilt på å egentlig sove hele natten, blir det slitsomt. Så jeg vurderer å bare endre holdningen min. Hvor gamle var barna deres når de nattavvente seg selv?
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 2år tok det med første mann, med han prøvde jeg ALT. Han var forresten flaskebarn fra han var 3mnd. Når nr 2 kom, tenkte jeg at jeg orker ikke slite med ferber, vallergan og diverse, så jeg valgte å vente og se til han også fylte 2år, og gjett hva, rett etter han hadde fylt 2år, fikk han omgangsyken og da kunne han jo ikke få melk, og dermed ble han avvent på en måte av seg selv ;O) Han ammet jeg til han ble 9mnd, etter det innførte jeg flaske, prøvde mange forskjellige, før han endelig tok MAM flasketuten. Han fikk flasken 1 gang på natten, da bare stod jeg opp, varmet og ga den til han og la meg igjen, så fikk han ordne seg selv.
lille sprelle Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 begynte å sove 6 timer sammenhengende ved 3,5 mnd og økte deretter lengden på sovingen gradvis. ordnet dette helt selv - var pre- og dysmatur
gulterkult Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 ca 4mnd, men det var en tilfeldighet! Jeg hadde gruet meg lenge til å legge ungen på eget rom, men en dag gjorde bare samboer det, da han skulle ha ungen en natt. Og da våknet ikke ungen! Så etter det sov ungen på eget rom og trengte nesten ikke mat om natta, bare en smokk i ny og ne. Fantastisk deilig! Sover ungen din på eget rom? Ammer alltid før jeg legger meg forresten.
Vicky 83 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2010 Vi har planer om å legge han på eget rom snart, men har veldig lyst til å gjøre det til et koselig barnerom først, rydde vekk våre ting og dekorere veggene. Jeg prøvde å legge meg på et annet rom enn gutten og pappaen et par netter, men det hadde ikke så mye effekt. Dessuten var det mer slit for meg på grunn av at jeg ikke stoler hel på babycallen , og at den driver å piper på grunn av både det ene og det andre.
It's all about me Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 Førstemann: 2 mnd og 1 uke Andremann: 1 mnd og 3 uker Tredjemann: 3 mnd, men våkner en og annen natt en gang for å få smokk.
It's all about me Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Glemte å skrive at alle tre nattavente seg selv den natten de kom på eget rom.
Trollemor75 Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Rundt 7 mndr. sluttet han å våkne av seg selv. Han spiste godt med vanlig mat (matvrak deluxe!) allerede. Men han gikk ganske mange måneder med amming kun når jeg la meg rundt 23.00 + en gang til i løpet av natten før det. Han sov i eget rom fra han var 1 mnd gammel.
3småtroll♥ Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 De to eldste husker jeg ikke nøyaktig hvor gamle var, men begge hadde jeg avvenning med. De fikk begge flaske etter noen mnd også, så var kanskje lettere enn med mm? Lilleknott gadde jeg ikke å stresse med siden jeg ammet. Syns det var mindre styr å stå opp å amme enn å bruke tid og energi på natten til avvenning... Jeg syns det gikk veldig greit siden jeg ble så trøtt av ammingen at jeg glatt sovnet med en gang igjen, men han rakk å bli 15 (!) mnd før han sluttet å våkne for litt pupp også da:) Men alt i alt så syns jeg at det var en bedre løsning for oss denne gangen. Lilleknott fikk mm så lenge han selv ville, mor hadde god samvittighet, mor (og far) slapp å bruke tid på natteskrik:)
FanteGuri Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Største jenta vår sluttet å kreve puppen helt av seg selv da hun var 6 mnd. Men har et tantebarn som også fikk massevis av mat på dagtid, likevel ville han ha pupp på natta, han var vel 11 mnd, da han sluttet å nattamme.
sillyfilly og Olivia Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 Jenta mi avvente seg selv da hun var rundt 2 måneder. Hun har lagt på eget rom siden hun var noen uker gammel. Dette måtte jeg bare for å i det hele tatt få sove selv.
abella Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Han begynte å sove natten gjennom av seg selv da han var 5 mnd. Da hadde han allerede fra 3 mnds alder hatt kun ett måltid kl 23. Siden da har han alltid nøyd seg med smokken hvis han har våknet og sovnet igjen med en gang. Han har aldri grått om natta. Han er også flaskegutt fra han var 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå