Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #1 Skrevet 23. november 2010 Tror dere de som tar livet sitt havner i himmelen? hva tror dere skjer med dem? Takk for svar..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #2 Skrevet 23. november 2010 Jeg tror at alle kommer til himmelen.. Jeg tror ikke at vi vandrer rundt i himmelen akkurat som vi gjør her på jorden eller at vi sitter og ser ned på våre kjære. Jeg tror at når vi dør (uansett hvordan vi dør eller hvordan vi har levd vårt liv her på jorden) så finner sjelen fred, vi kan falle til ro. Jeg mistet min svoger (25 år) i selvmord for bare noen mnd siden, og jeg tror jesus stryker vekk vondtene hans og passer på ham. Og evig liv, ja, våre kjære som dør lever evig i hjertene våre. Og når vi har tid til å lytte til det hjertet vårt hvisker oss, da kan vi både kjenne og høre de kjære vi gjemmer der inne. Helvete og djevelen er et menneskeskapt fenomen, det tror jeg ikke på. Jada, mange syns nok at jeg er naiv og tror på eventyr, men for meg blir sorgen lettere å bære med denne troen ;-) Jeg er ikke religiøs, jeg går ikke i kirken annet enn spesielle anledninger og jeg ber ikke hver dag. Men jeg tror på godheten!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #3 Skrevet 23. november 2010 Kjære deg, ikke ta selvmord for å komme til himmelen. Det er jo ikke sikkert det eksisterer noen ting som helst etter dette livet. Etter min mening er ingen problemer store nok til å velge en så feig utvei som selvmord.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 En i nær familie tok livet sitt på søndag.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #5 Skrevet 23. november 2010 Hallo!! HI har nok mistet noen i selvdrap og en naturlig tanke er jo hva som skjer med vedkommende etter døden...
blond Skrevet 23. november 2010 #6 Skrevet 23. november 2010 www.leve.no - en organisasjon for etterlatte etter selvmord. Kondolerer!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #7 Skrevet 23. november 2010 Takk blond andre som har noen tanker rundt dette? HI
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 Jeg er kristen og jeg vet at før i tiden ble selvmord sett på som en stor synd. Den døde ble begravet utenfor kirkegården, fordi han/hun fikk ikke ligge i vigslet jord. I dag er det ikke slik, absolutt ikke! De som tar selvmord gjør det for en grunn, enten pga psykiske eller fysiske smerter. Det er ingen lett utvei. Det står i Bibelen at ingen synd er større eller mindre for Gud, men at det er like galt å stjele en karamell som å ta livet sitt. Begge deler er synd, uansett. Jeg vet ikke om den du kjente var kristen og det er bare Gud som vet hva som skjer med han/henne etter døden. I Bibelen står det at viss man tror på at Jesus døde på korset for våre synder, så blir vi frelst. Viss den avdøde trodde på Jesus, så kommer h*n til himmelen uansett på hvilken måten h*n døde. Det er veldig vanskelig å vite hvem som tror på Jesus eller ikke, mange tror nok selv om de ikke går på møter og sier det til folk rundt seg. Håper du har god støtte i mennesker rundt deg, det er så utrolig trist når noen velger å dø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå