Gå til innhold

Piercing i navelen


Ays73

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen andre enn meg har hørt det ikke er bra med piercing i navelen når man er gravid. Prøvde å Google det og eneste grunnen jeg fant var at når magen begynner og vokse kan piercingen stramme litt og det gjør vondt. Utenom det var det ingen fare for selve svangerskapet å beholde piercingen. Stemmer dette eller bør jeg fjerne den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fjernet piercingen den dagen jeg hadde innsetting av egg. Rett og slett fordi jeg var til akupunktur før og etter innsetting og akupunktøren ville at jeg skulle fjerne den. For stål som penetrerer hud i mage regionen er, i kinesisk medisin, en grunn til at en kvinne ikke blir gravid. Han anbefalte meg også å ikke ta inn piercingen igjen før etter svangerskapet var overstått..

 

Men utover det, så er det vell ikke så mange grunner som du sier, min søster fjerna den når den begynte og bli ubehagelig rundt uke 17..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Hører egentlig ikke til her , men ;)

 

Jeg tok den ut i uke 30, hvis jeg husker riktig.. Da var magen blitt såpass stram , at jeg var rett huden skulle revne over ... Mens andre får mindre mage og synes det er helt greit. Det der må du nesten se an selv!

 

Men, hvis du har hatt den en stund, så vokser ikke hullet etter piercingen igjen.. hvis det var det du fryktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var gravid, tok jeg den ut med en gang, men det ble et veldig stygt arr etter den og huden blir aldri like fin igjen, selvom magen min var veldig liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid med min datter hadde jeg piercing i navlen og hadde beholdte den i hele svangerskapet, inkludert på fødestua. Husker jordmødrene var imponert. He he. Tok den ut da jeg skulle på ultralyd, uten at jeg helt husker hvorfor. Jeg fikk aldri ubehag eller problemer grunnet dette, men hadde ikke stav, kun en enkelt ring for anledningen. Kan ikke huske å ha hørt at dette kunne være uheldig på noen som helst måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...