Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Er ikke det over streken?? Betyr ikke et "poke" at man er interessert???
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det betyr mer som "hei". Å "poke" betyr i seg selv å dytte eller å pekke/prikke
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Jeg har ingen anelse hva det betyr å poke noe på facebook, har alltid tenkt at det kansje er å pikke noen på skuldra. (pikke, huff for et stygt ord, er det et annet ord for det forresten:) Jeg har aldri poket noen på facebook, men har blitt poket av min mamma, lillesøster, mange venninner og min onkel. Så jeg hadde ikke tenkt i de baner.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Jeg vet jo hva poke betyr...! Men når en gift mann "poker" en single dame på facebook... er ikke det litt feil?? Jeg hadde blitt rasende hvis mannen min hadde gjordt det! Det betyr jo at man vil oppnå kontakt...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Da har vel jeg gått så pass over streken av gubben burde kaste meg ut. Har nå poket flere både single og gifte menn der ute. Min hensikt har aldri vært annet enn å si hei. Spesielt poker jeg før jeg sender venneforespørsel til gamle kjente. Tror nok at de færreste på fb tar et poke som at man er interessert.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Så da vet du at å si "hei" og være interesset er ikke det samme og å poke er rimelig uskyldige greier. Jeg poka broren min i går. Incest? Hehe, neppe! 00:31
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Ja, og er det så galt om mannen din vil oppnå kontakt med f.eks gamle klassevenninner. Kan han bare ta kontakt med gutta som han har gått i klassen med. Kanksje greit å roe ned sjalusien et par hakk? Jeg blir da "poka" av både kvinner og menn på fb og har aldri tenkt tanken en gang på at de er interessert. Fleste gjør det enten før de har lagt med til som venn, eller om det har vært lenge stille fra meg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #8 Skrevet 23. november 2010 det spørs på mannen, det norske er jo å "dulte" .
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #9 Skrevet 23. november 2010 Åå, hjelp! Om pokingen betyr at man er interessert må jeg ha sendt feil signal til flere av vennene mine og slektninger!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #10 Skrevet 23. november 2010 Mannen min får lov til å poke om han vil. Han kan flørte på byen om han vil det også. Jeg vet hvor jeg har han, og stoler 100% på han. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #11 Skrevet 23. november 2010 Jeg har blitt poket ganske mange ganger.... har jeg blitt sjekket opp uten å vite det ? =P hehe Pust ut dame! Overvåker du mannen din såpass at du finner ut hvem han poker ? Jeg aner ikke hvor den oversikten er plassert på FB engang..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #12 Skrevet 23. november 2010 " Når en gift man poker en annen dame. Er ikke det over streken?" Nei det du leter etter her er : " Når en gift mann kliner/kysser/flørter/har sex med en annen dame.. Er ikke det over streken?" DET, er over streken.. Det å trykke på en museknapp, sånn at en finger dukker opp på et nettsted , og følgende kommer opp " You've been poked by NN"... det er vel ikke helt grunn til å hente løkke til halsen vel ? Du sjekker mobilen hans også du sikkert ?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #13 Skrevet 23. november 2010 Det heter ikke pikke da men pRikke. Som i dots eller punktum. Man tar fingeren og lager et punktum på noen, ned på skulderen og trekker den deretter tilbake. Forøvrig er det ikke galt synes jeg. kan jo være mange grunner ..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #14 Skrevet 23. november 2010 Å pikke er dialekt (Nord Norge). Mange skriver på dialekt her inne. Jeg er helt sikker på at vedkommende som krev pikke er fullstendig klar over at å prikke er korrekt skriftlig norsk.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #15 Skrevet 23. november 2010 Vi sei ikke pikke i nordnoge nei, mæn pekk(som for øvrig åg kain bety tisselur), altså at man pekkæ nån i haue mæ ei øks..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #16 Skrevet 23. november 2010 Hva poke betyr vet jeg ikke,men selv har jeg noen gifte menn som venner på facebook og er single selv. Men jeg har jo også konene deres som venner,så da er det vel "lov" å ha de som venner der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå