Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Jeg har ks med første og er høygravid med nr 2. Pga store traumer pga incest fikk jeg innvilget ks sist, nå har jeg gått i terapi det siste halve året får å klare vaginal fødsel. På fredag sier jordmor til meg å jeg kan gjøre vondt verre for meg selv ved vaginal fødsel... Akkurat som hun anntyder at jeg ikke vil klare det Blir veldig lei å usikker nå får har jo hatt et mål med denne terapien. Hun sier at i tilegg vil det knuse meg mentalt og kan føre til depresjoner hvir jeg bevist går inn får fødsel og ender om med ks igjen pga komplikasjoner ol.. Hva gjør jeg??????
Gjest ->>- Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Du gir en god dag i hva jordmor synser om saken, siden hun knapt har noen kompetanse hva angår terapi og psykiske traumer. Forhold deg til terapeuten din og legen din.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Ikke et lett valg for deg forstår jeg. Er ikke lett en som meg som ikke har vært i dine sko og skulle svare. Men jeg regner med at du virkelig har hatt en ønske om å kunne gjennomføre en vaginal fødsel når du har brukt tid på terapi. Ja det er nok endel som tar det som et nederlag og blir deprimert dersom de etter å ha innstillt seg på en vaginal fødsel ender med å måtte ta ks. Dersom du går for en vaginal fødsel ville jeg anbefalt deg å skrive et "ønskebrev" til jordmor der du opplyser om at du har opplevd incest. Kanskje hadde sluppet endel underlivsundersøkelser dersom du ikke ønsker det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå