Gå til innhold

KS vs vaginal fødsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ks med første og er høygravid med nr 2.

 

Pga store traumer pga incest fikk jeg innvilget ks sist, nå har jeg gått i terapi det siste halve året får å klare vaginal fødsel.

 

På fredag sier jordmor til meg å jeg kan gjøre vondt verre for meg selv ved vaginal fødsel... Akkurat som hun anntyder at jeg ikke vil klare det :(

 

Blir veldig lei å usikker nå får har jo hatt et mål med denne terapien.

Hun sier at i tilegg vil det knuse meg mentalt og kan føre til depresjoner hvir jeg bevist går inn får fødsel og ender om med ks igjen pga komplikasjoner ol..

 

Hva gjør jeg??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir en god dag i hva jordmor synser om saken, siden hun knapt har noen kompetanse hva angår terapi og psykiske traumer.

 

Forhold deg til terapeuten din og legen din.

Skrevet

Ikke et lett valg for deg forstår jeg. Er ikke lett en som meg som ikke har vært i dine sko og skulle svare. Men jeg regner med at du virkelig har hatt en ønske om å kunne gjennomføre en vaginal fødsel når du har brukt tid på terapi. Ja det er nok endel som tar det som et nederlag og blir deprimert dersom de etter å ha innstillt seg på en vaginal fødsel ender med å måtte ta ks.

 

Dersom du går for en vaginal fødsel ville jeg anbefalt deg å skrive et "ønskebrev" til jordmor der du opplyser om at du har opplevd incest. Kanskje hadde sluppet endel underlivsundersøkelser dersom du ikke ønsker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...