babymama88 *på overtid* Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Har ikke (såvidt jeg vet) hatt nedpress eller kynnere, har hatt litt stikninger i skambeine, som det så fint heter er akkurat 32 uker i dag Er førstegangs så vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller Litla er veldig aktiv og begynner og kjenne sparkene, men dette er heller ikke veldig ubehagelig foreløpig
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Hei.. Det er ganske individuelt og det blir verre fra svangerskap til svangerskap men kynnere (en form for øvelsesrier) er vanlig fra ca 20 uker for flergangs og gjerne 24 for første gangs. Nedpress er en følelse av at hodet til babyen er på vei ut eller at noe tungt trykker ned mot underlivet. Følelsen av nedpress er individuell, varierer etter babyens leie og størrelse. Det er like vanlig å merke disse tingene som ikke å merke dem og det har ingenting å si i forhold til fødsel. Nedpress er ofte veldig plagsomt med åreknuter i underlivet, hemoroider, hovent underliv og generelt ubehag som følger av trykket så det er ikke noe å ønske seg. Stikking i skambeinet (symfysen) er et teng på at bekkenet klargjøres for fødsel på midten fremme og bak sitter en bryskknute som blir mer tøyelig når vi er gravide for å lette fødselen. Store bekkensmerter er kraftig bekkenløsning men stikkingen både fremme og bak er bekkenløsning og det har alle i større eller mindre grad... Så bra at du er i fin form, håper du er blant de heldige som har det fint til siste slutt det er så mye lettere da..
babymama88 *på overtid* Skrevet 23. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2010 Takk for lang og forklarende svar det liker vi ja jeg satser på å være god så lenge som mulig har fått bekkenløsning og har becterew, men det er enda håndterbart satser på minst mulig forverring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå