Gå til innhold

Da blir det nok sykmelding på meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...så får dere si hva dere vil dere som er anti-sykmelding-i-svangerskap.

Har holdt ut trøtthet og kvalme og oppkast, men nå viser jeg tegn på svangerskapsdepresjon. Har hatt det helt grusomt i dag, på gråten hele tiden og ingenting hjelper. Jeg er utslitt men får ikke sove (derfor sitter jeg her nå). Har hatt tendenser til det tidligere, pluss at jeg er i faresonen.

Huff, håper jeg blir bedre og slipper unna med en kort sykmelding. Er det noen som har/har hatt det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, skjønner godt at du ikke er i stand til å jobbe da. Man må tenke på seg selv og hva man klarer har jeg lært etter å ha hatt ME og vært sengeliggende. Fikk det bare fordi jeg hadde kyssesyken og hadde bare 4 dager fri i måneden. (visste ikke om at jeg var sjuk) Men etter det har jeg lært å høre på kroppen min og ta hensyn til den. Man fungerer ikke over lengre tid når man sliter så mye.

Jeg har ikke hatt svangerskapsdepresjon men vet hvordan det er å være deprimert. Du kan ikke prate med jordmor da?

Så får du sykmelde deg og evnt gå ut i jobb igjen når du føler for det :)

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Sliter med sterk svangerskapsangst/depresjon og har vært sykemeldt fra uke 8 til nå (uke 18) Jeg har slitt med dette hele livet, og klart å holde det i sjakk, men nå i svangerskapet har det eskalert fullstendig, og jeg er derfor helt arbeidsufør. Situasjonen min blir egenlig værre og værre, og legen min har sagt at jeg må belage meg på å være sykemeldt resten av svangerskapet.. Jeg synes dette er veldig vanskelig, da jeg hadde belaget meg på å jobbe hele svangerskapet.

Selv om det ble så ille for meg, så kan det jo godt være at du slipper lettere unna, og at det holder med en kort sykemelding, slik at du får hentet deg inn, og tatt det med ro i en periode.

Lykke til, og god bedring! :-)

Skrevet

Har opplevd noe som kanskje defineres som en mild depresjon, men ikke i forbindelse med svangerskap. Det er grusomt når lyspunktene i livet blir usynlige!

Vet ikke hvordan du har det, men prøv iallefall å ikke føle skyld for sykemeldingen! Den er gitt deg av legen for en grunn -du har tydeligvis holdt ut litt allerede. Og prøv å ikke stress med å komme tilbake. Det er viktig for deg nå å fokusere på det som kan hjelpe deg.

Men for mange er det deprimerende å bare gå hjemme også -vet ikke hvordan det virker på deg -, så har du mulighet til å være noe sosial? Lufter bare en tanke, uten å ane hvordan det høres ut for deg..

Ønsker deg lykke til! Håper du får god oppfølging, og kan få nyttig hjelp!

Skrevet

Takk, jeg ble sykmeldt denne uken, men legen ville ha meg tilbake på mandag for å følge meg opp. Føler meg allerede litt bedre, det hjelper ikke akkurat å være sliten!!

Jeg tar det med ro om morgenen med barna og slapper av og går tur på dagen. Føler at det er riktig nå, jeg føler ikke for mye sosial kontakt ennå.

Skrevet

Så godt at du føler at det går itt bedre, og klarer å legge opp dagene på en måte som passer for deg :o)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det.... har vært der selv. Husker før jeg selv ble gravid satt å sa "graviditet er ingen sykdom".... Nå sitter jeg her selv - sykemeldt. Skal forhåpentligvis tilbake på jobb neste uke, men vet det bare er et spørsmål om tid før jeg må redusere arbeidsmengden. Sover dårlig og er konstant kvalm. Grunnet dårlig søvn er immunforsvaret dårlig og jeg får absolutt alt datteren min tar med seg hjem fra bhg. Og det sitter leeeenge i. Skal aldri dømme sykemeldte gravide igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...