Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Er det noen som har kjent at de har fått strekkmerker, eller har det skjedd "over natta" uten at dere har kjent det? Mulig jeg spør dumt, men har ingen (foreløpig) og er gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Man kjenner ikke det nei. Fikk masse merker i uke 37, de kom "over natta" når jeg var på mitt største.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 jeg tror det er litt genetisk jeg. tror heller ikke at man kjenner det. Men jeg fikk hvertfall ingen, smurte meg litt hver gang jeg hadde dusjet, men bare med vanlig krem.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Er straks høygravid selv og har ikke fått på magen, men det sies det kan komme helt på det siste alikevel. Jeg kjente det faktisk veldig da jeg fikk det på brystene. Gikk opp fra 70B til 70E på en mnds tid, så da ble de gigantiske og lillastripet på et øyeblikk. Kan love deg at det kjentes! Klødde som besatt, på en uforklarlig måte. Det er jo underhuden som sprekker opp. Tenker man kjenner det godt på magen også om det skjer. Men ikke sikkert det skjer siden det er mer gradvis. Krysser fingrene for at du (og jeg) slipper å få det. =)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #5 Skrevet 22. november 2010 Jeg kjente da huden begynte å tøye seg. D begynte å klø noe helt vanvittig i slutten av svangerskapet.. spesielt rundt "the love handles" D var liksom som d sved litt. Jeg visste hva som var i ferd med å skje.. men måtte brare godta d.. D kom ikke over natta nei.. d begynte å svi smått før de var synlig for å si d sånn
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #6 Skrevet 22. november 2010 Takker for svar! Har jo hørt at noen ikke har fått med nr 1, men allikevel fått med nr 2. Det ser bare så vondt ut på de som har blitt skikkelig ramma. Bare å stålsette seg da tenker jeg:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #7 Skrevet 22. november 2010 Jeg kjente det godt da de kom på magen. Det klødde som faen!! Resten av merkene (hofter, lår, rumpe) kjente jeg ikke, men de kom ikke over natta. De kom litt og litt :-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #8 Skrevet 22. november 2010 Takker for flere svar! Tipper at det ikke er noen fasit her og holder vel bare tomlene for oss alle som er litt utsatte for det om dagen, hehe...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #9 Skrevet 22. november 2010 Jeg har ingen strekkemerker som stammer fra svangerskapene jeg har gjennomgått, men har endel på på lår og overarmer etter overvekt. Kan i alle fall trøste deg med at det ikke gjør vondt. Tror heller man ikke får de over natten, gravid eller ei, men man legger kanskje plutselig til de eller at de plutselig er mer synlig. Folk har jo forskjellig hud og noen hudtyper tåler nok strekking bedre enn andre.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #10 Skrevet 22. november 2010 Jeg fikk en del med nr 1, og de kom over natten da jeg gikk på overtid. Hadde bare fått ett før overtiden startet. Med nr 2 fikk jeg ingen, og da fødte jeg ca 1 uke før termin. En kjenner ikke at de kommer. De er der bare plutselig. Og å smøre seg hjelper ikke. Det er underhuden som sprekker litt, ikke overhuden. Det kommer av hormoner, og noen er disponert for det, mens andre er det ikke. Mange som får strekkmerker i tenårene, selv uten å være gravid. Det er da hormonene som går litt amokk
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #11 Skrevet 22. november 2010 Forsvinner aldri strekkmerker igjen? Noe man kan gjøre om man først er så uheldig å få de?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #12 Skrevet 22. november 2010 blir magen stram igjen, om man trener selvsagt? Er så redd for at den alltid skal være løs og hengslette fordi huden er strekt??? Noen med strekkmerker og stram mage her? Altså ikke stram gravidmage=)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #13 Skrevet 22. november 2010 Jeg synest det klør litt NÅR jeg får dem.. :/
Anonym bruker Skrevet 22. november 2010 #14 Skrevet 22. november 2010 Ja helt enig, det klør!! ..klør og klør.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2010 #15 Skrevet 23. november 2010 jeg klødde også masse, men fikk ingen....så jeg vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå