Gå til innhold

syden/dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man lov til å reise til syden når man mottar dagpenger eller arbeidsavklaringspenger uten å melde i fra til Nav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du må søke NAV og ha en gyldig grunn. Helsereise anbefalt av lege, eller begravelse for familiemedlem osv...

Skrevet

Egentlig ikke. Skal du dra, så vil jeg anbefale deg å ta ut penger for penger. Det stod jo i nyhetene her om dagen, at Nav kan skjekke ut blant annet kontoutskrifer, for å finne ut om du snylter på Nav...

Skrevet

mente ta ut penger på for¨hånd...

Skrevet

De kan også finne ut om man har bestillt billetter, og de kan sjekke om telefonen har vært påslått i utlandet. Man kan faktisk miste aap på å ha vært på en handletur i sverige. Ikke forsøk å jukse. Da blir du faktisk en NAV svindler, som ødelegger for alle oss andre. Forhold deg til reglene, hvor enn urettferdig du måtte mene de er.

Skrevet

Er ikke jeg som skal reise ,men en en i familien.Det er ihvertfall ikke noe helsereise.dette er den 4 eller 5 turen denne personen reiser på men han får dagpenger

Skrevet

Har også kompis som er sykemeldt, som stadig reiser til utlandet.

Skrevet

Herregud slutt og bry dere med hva andre driver med! Jeg går også på aap og jeg får lov og reise til syden siden jeg har en kronisk sykdom, men legen min må sende inn legeerklæring på at det er medisinsk forsvarlig at jeg reiser, kanskje han som går på dagpenger også får dette uten at dere vet alt??

Skrevet

Det går fint å reise bare man krysser av for ferie på meldekortet i den perioden man er bortreist. Da får man ikke utbetaling for den perioden.

Så for alt du vet er det godt mulig at denne personen gjør det når han/hun reiser.

Skrevet

Men hva om man mister jobben da? jeg har blitt sagt opp, så jeg kommer til å få dagpenger...

Kan jeg ikke reise om jeg vil jeg da? Om jeg ikke får jobber jeg søker på ol..

Skrevet

Du kan reise hvor du vil, men ønsker du å motta dagpenger så følger det plikter med dette. Som feks. å kunne stille på kort varsel på jobbintervju, møter, kurs ol. i regi av NAV. Og det funker dårlig om du ligger i Thailand og slikker sol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...