Gå til innhold

Kan man trekke seg som forlover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å forklare meg kort og greit.

Først! Jeg er kjempeglad i denne jenta. Vi var bestevenner for 10 år siden. Så begynte vi på skoler, hun fikk kjæreste å har vært sammen med han i mange år. Hun fikk ny vennegjeng, å har bare vært med dem. Han mannen vil ikke være med noen av hennes venner. Så det er bare jeg igjen av den gamle vennegjengen.

Jeg blir bedt innimellom, å det er koselig folk.

Men.. Jeg føler at venninnen min har sviktet meg. Noe hun også føler på selv.

Etter at jeg fikk barn har hun vært mer eller mindre borte. Så ble jeg alenemor. Jeg vet at alle har sine liv osv. Men man stiller vel litt opp for sine nærmeste venner?

På 2 år har hun besøkt meg 2 ganger. 1 gang vel på eget initiativ. Jeg har ikke hatt sjans til å dra ut på kveldene, hun bor 10 min. unna med bil. ALDRI stilt opp for meg. Jeg har prøvd å holde kontakten, aldri vært sur fordi hun ikke har vært der. Vi har hatt mye tlf. kontakt.

Jeg har stilt mye opp for henne. Det har skjedd mye i livet hennes, å hun ringer meg når det skjer noe.

Hun knakk sammen på fest her for en stund siden, å sa selv at hun hadde vært en dårlig venninne. Uten at jeg hadde sagt noe. Følte at vi fikk snakket ut. Men ting har ikke blitt noe bedre etterpå.

Men allikevel har jeg fått forespørsel om jeg vil være forlover. Men jeg føler ikke at jeg kjenner henne på denne måten lengere. Jeg spurte om hun ikke kunne ha en fra den nye gjengen også, så er det noen som kjenner henne både før og nå. Men det vil hun ikke.

Men hun har allerede ordnet det slik at jeg skal kontakte den andre gjengen for å ordne utdrikkningslag. Men jeg kjenner ingen av dem! Føler meg jo helt teit som skal ordne et slikt lag med med 20 personer jeg ikke kjenner i det hele tatt.

Jeg stiller gjerne i bryllupet, å hjelper gjerne til når jeg har sjans. Men jeg vet ikke om jeg takler denne forlovergreia. Nå har vi ikke snakket på flere mnd.

Jeg tror hun har spurt meg for å lette på samvittigheten, eller kanskje hun trodde jeg ville bli skuffa om jeg ikke ble spurt.

Ikke misforstå, jeg er superglad i denne jenta. Vi har det bra når vi først er sammen. Men hun har de siste 5 årene bare prioritert den andre gjengen.

Er det dårlig gjort å trekke seg som forlover? Det er over 1 år til bryllupet enda..

Eller er jeg bare superteit og sær om jeg trekker meg? =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt, jeg.

Men spørsmålet er jo hvordan hun reagerer, du kan risikere å miste henne helt som venninne hvis du trekker deg....

Skrevet

Skjønner deg godt jeg;)

Er ikke lett å være forlover for en du egentlig ikke er noe med til vanlig, særlig når du ikke kjenner noen av hennes venner...

Men om du skal trekke deg, så gjør det nå! Så lenge det er såpass så lenge til brylluppet, så går det nok greit skal du se;)

Skrevet

Siden det er så lenge til bryllupet og du ikke har skrevet under noen forlover erklæring enda så syns jeg du kan trekke deg om det er det du vil.

Du må da selvfølgelig være forberedt på at hun ikke kommer til å ta det pent og dere vil mest sannsynlig miste all kontakt.

Skrevet

Hei,

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Følte det ble feil av meg å være forlover, spesielt fordi min venninne hadde super høye forventninger til et utdrikningslag. Visste ikke om jeg ville få det til på den "rette" måten, ettersom hun er party-jente og jeg er mer den rolige typen.

Snakket med henne om dette, og vi ble enige om at jeg heller skulle lese et vers i kirken. Slik at jeg var involvert i hendelsen, men at jeg "slapp" å være forlover. Så hun valgte en fra sin nye gjeng, og vi var alle super fornøyde med dagen.

Forholdet mellom oss ble egentlig bare sterkere når vi var ærlige mot hverandre, og vi har faktisk mye mer kontakt den dag i dag. Hun er til og med fadder for min lille:)

Skrevet

Takk for svarene!

Jeg tenker og tenker.. Føler at dette er supervanskelig, å at det burde det kanskje ikke være.. Syns det er veldig trist at det har blitt sånn.

Siste anonym: Jeg har prøvd å snakke med henne om det. Men hun blåser det av, å sier at det går så bra så..

Ja det går sikkert, men disse menneskene er en god del eldre enn meg, å så skal jeg ordne et lag for alle disse menneskene som jeg ikke kjenner. Den ene fra den nye gjengen har allerede blitt satt opp som kontaktperson for meg i den nye gjengen (ei jeg ikke vet hva heter engang). Så jeg skal ordne, men ting skal gå via henne. Kunne ikke hun vært forlover da? Eller kunne vi ikke vært begge to, å stilt opp med hver vår sak?

Nei får vel lufte det for henne. Mister jeg henne pga. dette er det kanskje ikke det rette vennskapet uansett. Vi må jo gi og ta begge to, selv om det er hun som skal gifte seg.. Eller?

Skrevet

Hvordan går det? Har dere fått snakket om det?

Synes det virker helt merkelig med en "kontaktperson" i den andre gjengen, jeg hadde ikke giddet å være forlover på den måten!

Skrevet

Tror du ikke dette kanskje kan være en olivengren fra hennes side, da? Det virker jo absolutt som om hun ønsker deg i livet sitt. Om et par år er dere kanskje i mer sammenfallende livssituasjoner med barn og sånn, da vil nok ting gå seg mer til. Jeg ville tatt det som et stor kompliment hvis jeg var deg. Når hun velger deg som forlover gir hun deg også innpass i den andre gjengen, kanskje du også finner nye venner der.

Håper dere finner utav det uten at noen av dere blir lei seg.

Skrevet

Klart du kan trekke deg som forlover om du ikke vil være det. Om vennskapet blir ødelagt pga det, er hun ikke en venninne å samle på. Er ikke alle som ønsker ansvaret som forlover, og det må en bare godta! Dessuten er det så lenge igjen til bryllupet, så hun har jo god tid på seg til å finne en ny.

Det du kan gjøre, om du likevel bestemmer deg for å være forlover, er å sende ut melding til alle på invitasjonslisten. Inviter dem hjem til deg for å planlegge utdrikkingslaget sammen med dem. På den måten blir du kjent med dem, og du slipper å stresse med alt alene.. :)

Lykke til, og hold oss oppdatert med hva du bestemmer deg for!:)

Skrevet

gad ikke lese alt, men har steppet inn som forlover på 14 dagers varsel da forlover trakk seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...